سرویس تجسمی هنرآنلاین: نخستین رویداد توسعه محصول هنری و ماراتن طراحی کمیک "دیزاتون" 5 تا 13 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. رویداد دیزاتون از خانواده رویدادهای توسعه محصول بوده و طی فرآیندی ۹روزه و در راستای تقویت توانمندی‌های لازم جهت تبدیل تولیدات پراکندۀ کمیک در کشور به صنعت کمیک، طراحی شده است.

شرکت‌کنندگان طی ۹ روز علاوه بر توانمندی‌های هنری (در سه دستۀ نویسندگی، تصویرسازی و کارگردانی) توانمندی‌های لازم جهت تولید صنعتی کمیک (شامل تیم‌سازی، کار تیمی و مدیریت پروژه) را زیر نظر افراد با تجربۀ این حوزه و طی فرآیندی مشخص تجربه کرده و ضمن ارتقاء توانمندی‌های خود، پیش‌تولید کمیک مورد نظر خود را آماده خواهند کرد.

اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان ایرانی کمیک، محصولات غربی یا شرقی را به شکل آنلاین و از طریق سایت‌ها مطالعه می‌کنند. بنابراین تصمیم گرفته شد تا شرایط استفادۀ تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد از تجربیات و سلایق مخاطبان آثار فوق ایجاد گردد. این مهم با همکاری برخی سایت‌ها و گروه‌های مترجم که در حال حاضر محصولات فوق را به مخاطبان عرضه می‌کنند صورت خواهد گرفت و کاربران حرفه‌ای این سایت‌ها به تیم‌های شرکت‌کننده حین تولید کمیک مشورت خواهند داد تا محصولات قابلیت بیشتری برای عرضه به بازار و جذب مخاطب داشته باشند.

در پایان رویداد نیز به‌منظور اتصال دو چرخۀ تولید محتوا و عرضه و نزدیک‌تر کردن خروجی‌های رویداد به فضای کسب‌وکار، تیم‌های برتر طی نشستی پیش‌تولید کمیک خود را به ناشران و سرمایه‌گذاران ارائه خواهند نمود.

این برنامه با مشارکت دانشگاه‌های هنر، تهران و الزهرا (س) در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود.