به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه "آبگیر مرگ" روایتی است از یک آرزو برای هنرمندی که قرار بود نخستین نمایشگاه خود را برگزار کند اما متاسفانه این بانوی جوان هنر ایران پیش از نوروز در اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت.

در این نمایشگاه 12 اثر از این هنرمند و نیز 3 اثر نیمه تمام که قرار بود برای همین نمایشگاه آماده کند به نمایش درخواهد آمد تا آخرین آرزوی این هنرمند 30 ساله رنگ واقعیت به خود بگیرد.

در استیتمنت این نمایشگاه که با تیتر  "مرثیه‌ای برای یک آرزو " نوشته شده، آمده است: گاهی برگزاری یک نمایشگاه به تنهایی یک آروزست، آرزویی که هنرمند برای رسیدنش تکاپو می‌کند، تلاش می‌کند و زحمت خود را برای عرضه به پیشگاه مخاطبان خود می‌آورد تا همگان ببینند، تشویقش کنند، نقدش کنند، آثارش را خریداری کنند و چراغ را برای راه و آینده او روشن نگاه دارند ولی برای نمایشگاه "آبگیر مرگ " اینچنین نیست. آروزیی که با این نمایشگاه برآورده می‌شود ولی متاسفانه دیگر آینده‌ای وجود ندارد. نمایشگاه‌های نقاشی معمولا جایی هستند برای دیده شدن یک هنرمند ولی شوربختانه نمایشگاه حاضر اینگونه نیست زیرا اتفاقی ناگوار و یک تصادف ناگوار هنرمندی جوان و آتیه‌دار را از جامعه هنر گرفت.

مریم محبوب پیش از عید آثارش را به گالری فردا عرضه کرد و این گالری آنها را بسیار پسندید و قرار نمایشگاه گذاشته شد ولی یک حادثه ناگوار او را از ما گرفت ولی برآن شدیم که آروزی آخر زندگی او که نمایش آثارش در گالری فرداست را برآورده کنیم هرچند معتقدیم که او هم میان ماست و در طول نمایشگاه میزبان واقعی نمایشگاه "آبگیر مرگ" روح جاودان اوست.

نقاشی‌های این هنرمند جوان برگرفته از روحی لطیف و دخترانه است که این هنرمند با ترکیب مواد به فضایی جدید رسیده که متاسفانه خودش نیست که میوه این درخت را بچیند و ثمره تلاشش را از نزدیک ببیند.

هدف محبوب از به تصویر کشیدن این آثار در نگاه اول آشنا کردن مردم با داستان‌های پندآموز اساطیری میهنمان، که تماماً برگرفته از داستان‌های دوره‌ای خاص از تاریخ ایران (دورۀ ساسانی)  و در نگاه دوم خلق آثاری با سبک و ایده‌های کاملاً شخصی و بی‌مانند است که امید داشت بیننده را ترغیب به شناخت بیشتر با ادبیات کهنِ ایران زمین سازد. وی در این مجموعه از سبک اقتباس شده تلفیقی از سبک سمبولیسم و ایده آلیسم در فضای سورئالیسم استفاده کرده است.

 این نمایشگاه از هفتم اردیبهشت ماه تا 13 این ماه در گالری فردا برپا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند و یا  برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند با تلفن ۸۶۰۷۲۶۰۲ تماس بگیرند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.