به گزارش هنرآنلاین، نویسنده و کارگردان سینما درباره برپایی نمایشگاه نقاشی احمدرضا احمدی با عنوان "هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود" در گالری کاما گفت: احمدرضا احمدی، شاعر نوپرداز و مهمِ ادبیات معاصر ایران سال گذشته در  شرایطی خاص به سر می‌بردند و برای اینکه از این موقعیت رهایی یابند دست به نقاشی می‌زنند. خود آقای احمدی در یادداشت نمایشگاه از آن روزها به عنوان روزهای انهدام روحی اسم می برد.

مجید برزگر که به همت و کوشش وی آثار نقاشی احمدرضا احمدی در گالری کاما به نمایش در می‌آید درباره ویژگی آثار نقاشی این شاعر پیشکسوت ادبیات  معاصر اظهار داشت:  در واقع نقاشی‌های احمدرضا احمدی تلاشی برای انتقال احساسشان به وسیله رنگ بر روی کاغذ است. من اعتقاد دارم در این آثار لحظات ناب و نقاشانه‌ای به تصویر کشیده شده. وی تجربه‌ای پیشین در نقاشی ندارد و همان کاری که در شعرهایشان می‌کنند را اینجا با رنگ  انجام داده‌اند. حتما احمدرضا احمدی یکی چهره شاخص روزگار ما  در بسیاری از زمینه‌هاست و شعر ها، نوشته‌ها، نامه‌ها و نقاشی‌هایش باید بارها دیده شوند و خوانده شوند.

وی خاطر نشان کرد: آثار نقاشی احمدرضا احمدی انتقال همه موقعیت‌ها و تصاویر ذهنی‌شان بر روی کاغذ است و فکر می‌کنم در این راه موفق شدند؛ من فکر کردم حتما این تجربه و لذت را می‌توان به اشتراک گذاشت و می‌دانم  که این آثار قابلیت به نمایش در آمدن را دارند.

این کارگردان سینما اظهار داشت:  آنچه برای من در نمایش  آثار نقاشی احمدرضا احمدی مهم است،  همان کاری‌ست که او در اولین کتابش "طرح" انجام داد. نگاهی تازه و بیشتر متفاوت در شعر فارسی ِ بعد از نیما. این آثار هم غیر روایی و ناب‌اند. لکه‌هایی که بازتاب ذهن شاعرند. همان کاری که در شعرهایش می‌کند. در "روزی برای تو خواهم گفت"، "یک منظومه ی دیریاب در برف و باران یافت شد" ،"ویرانه‌های دل را به باد می‌سپارم"، " نثرهای یومیه" ، "وقت خوب مصائب"، "دفترهای واپسین، هفت دفتر"، " لکه‌ای از عمر بر دیوار بود " ، "قافیه در باد گم می‌شود" ،"هزار پله به دریا مانده‌ است" و بسیاری از کتاب‌هایش.

مجید برزگر از علاق‌مندان به آثار احمرضا احمدی خواست نمایشگاه نقاشی‌های این شاعر را ببینند و گفت:  توصیه می‌کنم علاقه‌مندان نمایشگاه "هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود" را از دست ندهند چرا که آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه حال و احوال این روزهای  شاعر است.

گردآورنده آثار نقاشی احمدرضا احمدی درباه انتخاب این آثار برای نمایشگاه گفت: از مجموعه‌ای که آقای احمدی در اختیار من گذاشت 40 تا 45 اثر را برای نمایش انتخاب کردم  و سعی‌ام بر این بود که تجربه متفاوتی از شاعر را پیش چشمِ مخاطب بگذارم.

گفتنی است، نمایشگاه نقاشی احمدرضا احمدی با عنوان "هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود" ساعت 17 روز جمعه 7 اردیبهشت در گالری کاما با حضور چهره‌های شاخص ادبیات، هنرهای تجسمی و سینما افتتاح می‌شود. علاقمندان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند به آدرس خیابان پاسداران، گلستان دهم پلاک 44 طبقه دوم گالری کاما مراجعه کنند.