سرویس تجسمی هنرآنلاین: این هفته تعدادی از گالری‌های شهرهای مختلف ایران پذیرای آثاری از هنرمندان بومی یا مهمان هستند که آثار خود را در شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار دهند. در روزهای آینده 6 افتتاحیه در این گالری‌ها برگزار می‌شود و میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی هستند. همچنین 2 نمایشگاه از هفته گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهند و یک رویداد تجسمی نیز توسط انجمن هنرمندان نقاش ایران شکل می‌گیرد.

 

گالری امروز، اصفهان: نمایشگاه آثار علی نصیر روز جمعه 31 فروردین ساعت 17 تا 21 در گالری امروز افتتاح می‌شود. این نمایشگاه که با همکاری گالری اُ شکل گرفته است تا 23 اردیبهشت ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به جز روزهای جمعه و سه‌شنبه ساعت 11 تا 19  به نشانی آبشار دوم، کوچه فرشید، پلاک ٣٢٤ مراجعه کنند.

گالری میکا، کیش: شصتمین نمایشگاه نقاشی حسین محجوبی روز شنبه 1 اردیبهشت ساعت 18 با حضور این هنرمند در گالری میکا افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا تاریخ 5 اردیبهشت از ساعت 17 تا 20 ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی بلوار هنر، لابی برج مسکونی میکا، گالری میکا مراجعه کنند.

گالری نگاه نو، اصفهان: نمایشگاه گروهی "رویای خاموش" با آثاری از نگار خوژندی، مسعود ماهرانی، هدی معارف جو، شیوا رضوانی، فاطمه رستمی، نگین قیم، فهیمه نظریان و پرنیا تاج میرریاحی 31 فروردین تا 5 اردیبهشت در گالری نگاه نو برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند ساعت 17 تا 20.30 به نشانی خیابان آبشار سوم، خیابان مسرور، کوی باغ ارم، پلاک 44 مراجعه کنند.

گالری گمان، اصفهان: نمایشگاه گروهی عکس با عنوان "پرتره" 31 فروردین تا 6 اردیبهشت در گالری گمان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 17 تا 21.30 به نشانی خیابان خاقانی، نبش بن بست شماره 30 (شهپر)، پلاک 394 مراجعه کنند.

گالری متن، اصفهان: نمایشگاه طراحی مهران سالاری با عنوان "بوم سازه‌ها" 31 فروردین در گالری بوم افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 11 اردیبهشت از ساعت 17 تا 20 به نشانی خیابان آبشار اول، پلاک 25 برقرار است.

نگارخانه الهی، رشت: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان "گذر" 30 فروردین در نگارخانه الهی افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 5 اردیبهشت از ساعت 16 تا 21 در نگارخانه الهی به نشانی رشت، خیابان تختی، کوچه قربانی، بن‌بست شادمان ادامه دارد.

آتلیه کبود، تبریز: نمایشگاه آثار رضا هدایت که از 24 فروردین در گالری کبود آغاز شده است تا 5 اردیبهشت از ساعت 4 تا 8 پذیرای علاقه مندان است. در روز پایانی نمایشگاه این هنرمند در گالری کبود حضور دارد و علاقه مندان می توانند برای گفت و گو با نقاشی به نشانی خیابان آزادی، چهار راه طالقانی، کوچه جنب مخابرات، شماره 820 مراجعه کنند.

گالری وصال شیرازی، شیراز: نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه "صور خیال"  با آثار 21 هنرمند تا 7 اردیبهشت از ساعت 16 تا 21 به نشانی خیابان مشکین فام، هتل هما، گالری وصال شیرازی ادامه دارد.

 

انجمن هنرمندان نقاش ایران با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ایوان اصفهان، رویداد "بازآفرینی خرانق" را از تاریخ ۲۹ تا ۳۱ فروردین ماه برگزار می‌کند. این رویداد در قلعه خرانق اردکان یزد برگزار می‌شود و آرمان یعقوب پور، علی ذاکری، غلامحسین سهرابی ، سیروس آقاخانی و مرتضی خسروی هنرمندان مهمان آن هستند.

در این رویداد تعدادی از هنرمندان به منظور معرفی این مکان تاریخی ، به مدت سه روز به خلق آثار نقاشی و عکاسی در بافت تاریخی خرانق می‌پردازند و در پایان نمایشگاهی از آثار هنرمندان در محل کاروانسرای خرانق و پس از آن در  گالری صفوی اصفهان برگزار می‌شود.