به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه بیش از 40 اثر به نمایش درآمده است که با ابزار و مواد مختلف شکل گرفته‌اند و روایتی متفاوت از خوشنویسی ایرانی را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند. آنچه بر دیوارهای نمایشگاه دیده می‌شود تابلوهایی در ابعاد متفاوت است که گاه عرض آنها به 7 متر می‌رسد. اگرچه در نوشتن این تابلوها از آیات قرآن یا اشعار مولانا و حافظ استفاده شده است، اما آنچه در مقابل چشم بیننده قرار می‌گیرد خطوط درهم پیچیده‌ای است که قابلیت خواندن ندارد.

مقدسی درباره این آثار گفت: در زمان نوشتن به اینکه کلمات خوانده شوند مقید نبودم و اشعار و کلمات صرفا دستمایه‌ای برای رسیدن به یک فرم بودند. اگرچه تعدادی از آنها تا حدودی قابل خواندن هستند، اما بحث خوانایی چندان مد نظر من نبود و فرم اهمیت بیشتری داشت. در بخشی از آثار هم فرم‌ها کاملا اگزجره شده و شخصی هستند و از خطوطی مانند نستعلیق و کوفی وام گرفتم تا این آثار را به وجود آورم.

او با اشاره به آشنایی با خوشنویسی کلاسیک ایرانی گفت: فراگیری خوشنویسی را 25 سال پیش در انجمن خوشنویسان ایران آغاز کرده و سالها در این زمینه فعالیت کردم. اما پس از تحصیل در رشته گرافیک و آشنا شدن با اصول و مبانی هنرهای تجسمی، تصمیم گرفتم قوانینی را که در بحث خوشنویسی آموزش دیدم بر هم بزنم تا بتوانم دیدگاه خود را گسترش دهم و با ایجاد آثار متنوع مخاطبان خودم را افزایش دهم.

مقدسی افزود: نوشتن بهانه اصلی برای به وجود آمدن این آثار است. اگر من با یک نوشته ارتباط احساسی برقرار کنم ترغیب می‌شوم که به فرم‌های جدید دست پیدا کنم. به همین دلیل انتخاب اشعار را با دقت نظر زیادی انجام می‌دهم تا آغازی برای به وجود آمدن یک اثر جدید باشد. اگرچه آثار من ناخوانا هستند اما در زمان نوشتن آنها اصرار دارم که کلمات یک شعر پشت سر هم قرار بگیرند. در زمان نوشتن این آثار ممکن است چند ساعت در روز با یک شعر یا متن درگیر باشم و اگر آن متن مناسب روحیاتم نباشد احتمال اینکه بتوانم در هنگام خلق اثر از آن حظ ببرم و به این فرم‌ها برسم کم می‌شود.

گفتنی است عبدالله مقدسی خوشنویسی کلاسیک ایرانی را نزد اساتیدی مانند عبدالله فرادی، صداقت جباری، محمد حیدری و.... فراگرفته و نفر برگزیده همایش بین‌المللی خوشنویسی جهان اسلام در سال 2002 است. برگزاری ورکشاپ در شهر پکن چین2013، برگزاری نمایشگاه در شهر کازان روسیه 2017، برگزاری کنفرانس درباره خوشنویسی ایران بعد از اسلام در دانشکده خوشنویسی کازان، برگزاری کنفرانس درباره تاریخ خوشنوسی ایران در دانشگاه هنر کازان، برگزاری کنفرانس درباره زیبایی‌شناسی در هنر خوشنویسی ایران به همراه اینستالیشن در دانشکده معماری کازان و اهداء اثر به موزه جمهوری تاتارستان روسیه، از دیگر فعالیت‌های اوست.