سرویس تجسمی هنرآنلاین: گالری ملی آمریکا آثاری از پل سزان را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه تا ژوئیه سال جاری میلادی، برابر با دهم مرداد 97 برپا خواهد بود. این نمایشگاه منحصر است به آثار پرتره این نقاش فرانسوی. گالری ملی آمریکا نوشته است این نمایشگاه قصد دارد جنبه‌های غیرسنتی نقاشی پرتره سزان و نقش آن در سبک افراطی و روش ِ کار آن نقاش را بررسی کند.

پل سزان (1906-1839) را به این دلیل یکی از مهم‌ترین نقاشان مدرن می‌دانند، که از طرفی یکی از برجسته‌ترین نقاشان سبک‌های امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم به شمار می‌آید، و از سوی دیگر دامنه تاثیر گذاری شایان توجهی روی هنرمندان سده‌ی بیستم از جمله پابلو پیکاسو و هنری ماتیس داشته است. بسیاری معتقدند پیکاسو در ترکیب‌بندی‌های سطوح، و ماتیس در نحوه‌ی رنگ آمیزی تحت تاثیر این هنرمند فرانسوی بوده‌اند.

وجه مهمی از هنر بدیع و نوآوری‌های سزان در زمینه نقاشی‌های پرتره‌اش نمود داشته است. بروز احساسات و اندیشه‌های سوژه اثر بی آن‌که جزئیات زیادی از چهره در اثر نمایان باشد، و حس بصری هیجان انگیز آثار را از خصیصه‌های این پرتره‌ها عنوان می‌کنند. گالری هنر آمریکا در نمایشگاه آثار سزان، قریب به 60 پرتره را از سراسر جهان گردآورده است. در این میان بخشی از پرتره‌های سزان پیش از این در آمریکا نمایش داده نشده است، و اکنون برای نخستین بار به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.     

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10