سرویس تجسمی هنرآنلاین، محمدحسین سعلبی‌فرد، مدیر نگارخانه لاله از ادامه نمایشگاه آثار چند نسل از هنرمندان معاصر ایران در فروردین‌ماه سال 97 خبر داد و در این باره گفت: هفتمین نمایشگاه آثار چند نسل از هنرمندان معاصر ایران که با حضور 76 هنرمند و نمایش 200 اثر برگزار شده با چیدمانی تازه تا 27 فروردین ماه سال 97 ادامه خواهد داشت.

او درباره برنامه‌های این گالری در سال پیش‌رو توضیح داد: با توجه به نقش استمرار و تداوم برنامه‌های هنری در جهت تبدیل شدن به جریان فرهنگی هنری، برخی از برنامه‌های این مرکز چندین دوره به صورت متوالی و هرسال در موعد مقرر برگزار شده است. لذا با توجه به رویکرد ما در زمینه‌سازی برای گسترش هنر معاصر، برنامه‌ها در شاخه‌های مختلفی نظیر نمایشگاه، برگزاری ورک‌شاپ و نشست‌های تخصصی دنبال می‌شود.

مدیر نگارخانه لاله از ادامه برنامه‌های شاخص سال گذشته خبر داد و گفت: ما در سال 96 برنامه‌های شاخصی داشتیم که از جمله آن‌ها برگزاری هفتمین نمایشگاه آثار چند نسل از هنرمندان معاصر ایران است که در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت و هشتمین دوره آن را پیش رو خواهیم داشت.

سعلبی‌فرد ادامه داد: رویدادهایی چون سالانه تبادل چاپ دستی که در این نگارخانه برنامه‌ریزی و ساماندهی شد، تبدیل به یک جریان شناخته شده در بین هنرمندان این عرصه شده است و به همین خاطر برنامه‌ریزی برای برگزاری فراخوان ششمین دوره آن را در سال جاری پیش روی خواهیم داشت.

او افزود: سالانه تبادل چاپ دستی با هدف تبادل و به اشتراک‌گذاری تجربیات هنرمندان شکل گرفته و در طول چند دوره مورد استقبال قرار گرفته است. در پنجمین دوره این رویداد پس از انتشار فراخوان در دو بخش آزاد و موضوعی (سال نو) ، 165 نفر آثار خود را به دبیرخانه سالانه ارسال کردند که پس از بررسی در مرحله نخست، تعداد 113 اثر متناسب با شرایط فراخوان و استانداردهای چاپ دستی شناخته شد. در بخش مدعوین نیز 27 هنرمند فعال شرکت کردند.

مدیر نگارخانه لاله درباره جزئیات سالانه تبادل چاپ دستی اظهار کرد: از ویژگی‌های اصلی سالانه تبادل چاپ دستی این است که نسخه‌های متعدد و همسان (تیراژ) از یک اثر را به دبیرخانه سالانه ارسال می‌شود که  بخشی از نسخه‌ها به صورت تصادفی انتخاب و بین شرکت‌کننده‌ها تبادل می‌شود. همچنین تعدادی از نسخه‌ها برای آرشیو نگارخانه و فروش در نمایشگاه آثار منتخب پنجمین سالانه تبادل چاپ دستی (کارت پستال) که در فصل بهار سال نو (1397) برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

بنابراین هنرمندانی که در طول پنج دوره، با این سالانه همراه بوده و درآن شرکت کرده‌اند، کم کم تبدیل به مجموعه‌داران چاپ دستی از یکدیگر خواهند شد.

سعلبی‌فرد از افزایش توجه این نگارخانه به هنرمندان معاصر و کمتر شناخته شده ساکن در شهرهای مختلف ایران خبر داد و گفت: توجه به هنرمندان معاصر استانی از جمله شاخه‌هایی است که نگارخانه در سال‌های گذشته تاکنون در کنار سایر رویدادها و بخش‌ها دنبال کرده است و می‌توان به نمایشگاه‌هایی از هنرمندان: تبریز، رشت، زنجان، همدان و مشهد اشاره کرد.

او درباره برنامه‌های بین‌المللی این نگارخانه توضیح داد: در سال 96، آثار 17 هنرمند شاخص و برجسته درعرصه تصویرگری ایتالیا با همکاری انجمن تصویرگران ایران در نگارخانه لاله به نمایش درآمد. همچنین نمایشگاه گزیده آثار دوسالانه بین‌المللی تصویرگری جزیره نامی(2017) از کشور کره جنوبی را داشتیم. بر همین اساس نیز در سال 97 یک نمایشگاه تصویرگری بین‌المللی را مد نظر داریم.