سرویس تجسمی هنرآنلاین، پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا سال 96 را به لحاظ کاری برای هنرهای تجسمی پربار خواند و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: من فکر می‌کنم نمایشگاه‌های تأثیرگذاری را در سال 96 از سوی موزه هنرهای معاصر شاهد بودیم که نمایشگاه علی‌اکبر صادقی و تونی کرگ بخشی از آن‌ها بود.

او ادامه داد: این دو نمایشگاه از نظر من بسیار کارشناسی و تخصصی ارائه شده بودند به همین خاطر بر روی شخص من بسیار تأثیر مثبتی داشت و نشان داد که موزه هنرهای معاصر ایران بسیار خوب و شایسته عمل کرد.

مدیر گالری ویستا افزایش تعداد گالری‌های خصوصی را اتفاق مثبتی خواند و تصریح کرد: افزایش تعداد گالری‌های خصوصی با مدیران با انگیزه و جوان اتفاق خوبی است که قطعاً در روند هنر معاصر ایران تأثیر مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

پهلوان تأکید کرد: فعالیت بخش‌هایی چون خانه هنرمندان و گالری‌های خصوصی در سال 96 رنگ و بوی خاصی به این سال بخشید به همین خاطر من فکر می‌کنم که امسال برای هنرهای تجسمی کشور، سال پرباری بود.

او در خصوص برگزاری جایزه هنر معاصر ویستا توضیح داد و گفت: دومین جایزه هنر معاصر ویستا با تأکید بر ایده و خلاقیت توسط هنرمندان طی سال 96 برگزار شد که البته جای تشکر از بخش‌های مختلفی چون موزه هنرهای معاصر را به واسطه همراهی‌های انجام شده، باید داشته باشم.

مدیر گالری ویستا توضیح داد: با توجه به اینکه جایزه هنر معاصر ویستا فراخوانی دو مرحله‌ای را شامل می‌شود که بخشی از آن گفت‌وگو با هنرمندان توسط هیئت داوران است، زمان و علاقه بسیاری برای آن صرف شد اما با تمام سختی‌ها رشد قابل توجهی را در آثار این دوره شاهد بودیم که یکی از موفقیت‌های ما در جایزه هنر معاصر ویستا به شمار می‌رود. در همین راستا نیز تلاش هیئت داوران جای تشکر و تقدیر دارد.

پهلوان درباره اقدامات انجام شده در گالری ویستا گفت: ما در سال 96 چند نمایشگاه تأثیرگذار برگزار کردیم که از جمله آن‌ها می‌توان به ارائه آثار زنده‌یاد اصغر محمدی اشاره کرد که با حمایت خواهر ایشان برگزار شد و بازخورد بسیار خوبی را به دنبال داشت. نمایشگاه کامبیز درم‌بخش نیز دیگر برنامه ما در سال 96 بود که آثار خلاق و نوینی را از این هنرمند پیشکسوت ارائه کرد و چیدمان متفاوت کارها سبب شد که بسیار پرمخاطب و تأثیرگذار باشد. همچنین مهدی حسینی دیگر هنرمند پیشکسوتی بود که ما در سال گذشته نمایشگاهی از آثار ایشان داشتیم و با استقبال خوبی همراه شد.

او از برگزاری نمایشگاه مجسمه در سال 97 خبر داد و در این باره بیان کرد: 31 فروردین‌ماه نخستین نمایشگاه ما در سال جدید افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه که مجموعه آثار مجسمه از آرش فاتح و دومین نمایشگاه انفرادی این هنرمند است که تا 11 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

پهلوان درباره برگزاری سومین دوره از جایزه ویستا، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای سومین دوره از جایزه هنر معاصر ویستا انجام شده و وجوه تمایز آن را نیز مدنظر قرار داده‌ایم.

او تأکید کرد: ویستا فضایی است که هنرمندان و جوانان بسیار، به آن علاقه‌مند هستند البته بستر حمایت از هنرمندان جوان همواره در گالری ویستا فراهم بوده است. ضمن اینکه ما در گالری ویستا نیز همچنان بر حمایت از هنرمندان و پیشکسوتان به صورت یکسان تأکید داریم.

مدیر گالری ویستا، افزایش ارتباط مدیران مجموعه‌های فرهنگی با یکدیگر را امری مهم خواند و گفت: من همواره نگاهی مشارکتی داشته‌ام به همین خاطر فکر می‌کنم که اگر مدیران گالری و مراکز فرهنگی با یکدیگر بیشتر ارتباط داشته باشند و شاهد برنامه‌های مشترک بیشتری باشیم، رشد قابل توجهی را تجربه خواهیم کرد.

پهلوان ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید طرحی در بدنه دولت وجود دارد که بر مبنای آن نهادها و سازمان‌ها می‌توانند، با 1 درصد بودجه خود به خرید آثار هنری بپردازند. بر همین مبنا نیز امیدوار هستیم که در سال پیش رو با حمایت نهادهایی چون سازمان میراث فرهنگی، دفتر هنرهای تجسمی، روسای موزه‌ها و سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد چنین اقدامی باشیم تا رشد و شکوفایی در بدنه اقتصاد هنر رخ دهد.