سرویس تجسمی هنرآنلاین، بهنوش فروتن، مدیر گالری شکوه آثار هنرمندان جوان را دارای رشد قابل توجهی در سال‌های اخیر دانست و در این‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: اگر چه سال 96 به لحاظ اقتصادی بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود اما در همین سال شاهد رشد و شکوفایی قابل توجهی در حوزه آثار هنرمندان جوان به لحاظ کیفی بودیم.

او ادامه داد: به نظر من علی‌رغم مشکلاتی که گالری‌داران در حوزه فروش از سر گذراندند اما در سال 96 حرکت‌های خوبی را از سوی هنرمندان جوان شاهد بودیم و سطح قابل قبولی از آثار ارائه شد.

مدیر گالری شکوه تصریح کرد: نظیر گذشته، در سال جدید نیز تمرکز ما بر روی جوانان و استعدادهای تازه است. بر همین اساس نیز در فرودین ماه سال 97 نمایشگاه "سگ" را به مناسب سال سگ خواهیم داشت.

فروتن درباره این نمایشگاه توضیح داد: "سگ" نمایشگاه گروهی از آثار نقاشی هنرمندان جوان‌ است که از 31 فروردین ماه آغاز می‌شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

او افزود: سال گذشته نمایشگاه آغازین ما ترکیبی از آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت بود اما در سال 97 تمام تمرکز ما بر جوان‌ترهاست به همین خاطر آثار نمایشگاه سگ متعلق به هنرمندان و استعدادهای تازه است.

مدیر گالری شکوه بر لزوم حمایت دولت از بخش‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: در تمام دنیا بخش‌هایی چون گالری‌ها مورد حمایت دولتی هستند زیرا رشد و شکوفایی این بخش‌ها منجر به حرکت در اقتصاد هنر و کارآفرینی می‌شود ضمن اینکه قطعاً فعالیت گالری‌ها سبب متعادل‌سازی قیمت‌ها و تشخیص درست اصالت آثار می‌شود.

فروتن ادامه داد: لازم است که در بخش تبلیغات شهری، دولت وارد عمل شود تا اقشار گسترده‌تری از مردم به سمت هنرهای تجسمی و گالری‌گردی جذب شوند زیرا این مسئله در بلند مدت سبب فرهنگ‌سازی و رشد سطح فکری مردم می‌شود که به خودی خود جامعه را به سمت آرامش و شکوفایی سوق می‌دهد.

او با انتقاد از عدم اجرای طرح خرید آثار هنری توسط ادارات و نهادهای دولتی، گفت: سال‌هاست که طرحی مبنی بر خرید آثار هنری با یک درصد بودجه ادارات و نهادها وجود دارد اما متأسفانه هنوز شاهد اجرای این طرح نبوده‌ایم. این در حالی است که اجرایی شدن این طرح قطعاً به اقتصاد بخش مهمی از گالری‌ها و هنرمندان کمک شایانی می‌کند.