سرویس تجسمی هنرآنلاین، شروین گودرزیان، مدیر داخلی گالری نظرگاه، درباره برگزاری نمایشگاه "قاب منظر ایرانی" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تلاش ما بر این است تا بتوانیم دیدگاه هنرمندان و نقاشان ایرانی را درباره منظر ایرانی به تصویر درآوریم.

او افزود: نمایشگاه "قاب منظر ایرانی" در شاخه آبرنگ و آب مرکب برگزار می‌شود و هر کدام از شرکت‌کنندگان می‌توانند بین 3 تا 10 اثر برای ارسال به دبیرخانه آماده کنند.

مدیر داخلی گالری نظرگاه درباره نحوه انتخاب آثار و به نمایش گذاشتن آن‌ها گفت: ما در گالری نظرگاه سعی داریم که همواره در کنار نمایش آثار کارگاه پژوهشی را نیز برگزار کنیم تا هنرمندان و دانشجویان بتوانند در کنار یکدیگر از نظرات اساتید دانشگاهی و متخصصان بهره‌مند شوند و روند بهتری از انتقال تجربیات برای علاقه‌مندان میسر شود.

گودرزیان درباره انتخاب شاخه منظر ایرانی در راستای برگزاری این نمایشگاه، گفت: منظر ایرانی رشته‌ای است که به عنوان حوزه پژوهشی در دانشگاه مطرح شده است. بر همین اساس نیز دکتر منصوری که از جمله مدیران این گالری و مدیر گروه رشته منظر در دانشگاه تهران هستند، برای برگزاری این نمایشگاه اقدام کردند تا بتوانیم به واسطه این رویداد نگاه هنرمندان داخلی را درباره این موضوع به درستی دریافت و ثبت کنیم.

او درباره شرایط حضور در این نمایشگاه توضیح داد و بیان کرد: پس از انتخاب آثار ارسالی به گالری، با نظر هیئت داوران که شامل افراد برجسته‌ای چون سید امیر منصوری، شهره جوادی، محمد آتشین‌بار و پدیده عادلوند هستند، آثار  در نیمه دوم بهار ۱۳۹۷ به شکل گروهی در گالری نظرگاه به نمایش گذاشته می‌شوند.

مدیر داخلی گالری نظرگاه ادامه داد: علاقه‌مندان باید موارد ارسالی را به صورت دیجیتال بر روی لوح فشرده یا USB ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد. در مرحله دوم داوری و پس از بررسی این آثار با هنرمندان آثار منتخب تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه تماس گرفته خواهد شد.

گودرزیان افزود: علاقه‌مندان به حضور در این نمایشگاه باید رزومه تایپ شده خود را در قالب فایل PDF ارائه کنند.

او تصریح کرد: تعداد تصاویر آثار ارسالی باید حداقل ۳ و حداکثر ۱۰ اثر باشد ضمن اینکه عرض تصاویر نیز باید حداقل ۳۰ سانتی متر و با رزولوشن ۳۰۰ dpi، در قالب jpg باشند.

بر اساس این گزارش، متقاضیان می‌توانند تا ۲۹ فروردین ماه آثار خود را به خیابان آزادی، خیابان دکتر قریب، شماره ۲۳ ارسال کنند.