سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه مروری بر آثار و زندگی علی اکبر صادقی در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست. صادقی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: ابتدا قرار بود یک سالن از موزه به نمایشگاه من اختصاص پیدا کند اما کارهای من بسیار زیاد بود و آنچه الان به نمایش درآمده است چهل درصد آثار من است. پس از اینکه کل موزه در اختیار این نمایشگاه قرار گرفت، چند ماه برای برنامه‌ریزی و آماده‌سازی نمایشگاه وقت صرف شد و چیدمان آن را پسر کوچک من انجام داد. بسیاری از هنرمندان پس از فوت‌شان تجلیل می‌شوند اما من بسیار خوشحال هستم که الان در حضور خودم دوستدارانم به دیدن من آمدند و از تشویق‌های آنان خیلی انرژی گرفتم.

او درباره بنیاد علی‌اکبر صادقی گفت: این بنیاد همزمان با همین نمایشگاه آغاز به کار کرد و تصمیم داریم به انتشار کتاب بپردازیم. البته آنقدر بودجه و امکانات نداریم که بشود برای هنرمندان دیگر کتاب چاپ کنیم و تنها آثار خود من را منتشر خواهیم کرد. نخستین کتاب آثارم را همزمان با نمایشگاه منتشر کردیم که شامل مروری بر آثار دوره‌های مختلف و مقالات گوناگون درباره آنها است.

صادقی افزود: کتاب‌های دیگر من قرار است هر کدام به طور مشخص به دوره‌های گوناگون کاری من بپردازد. مثلا یک کتاب قرار است شامل آثار من دقیقا در اندازه اصلی باشد. یعنی قصد داریم 15 تا 20 اثر را در حدود 400 صفحه کتاب منتشر کنیم، به این شکل که هر صفحه یک بخش از تابلو را در ابعاد واقعی را دربر می‌گیرد و همه ظرایف آن کارها در ابعاد اصلی دیده می‌شود.

او درباره سایر برنامه‌های خود گفت: همچنین قصد دارم کتاب آبرنگ‌هایم را تجدید چاپ کنم. پیش از این سه کتاب در این زمینه منتشر کردم ولی این کار کمی متفاوت است و کارهای بیشتری در آن هست. من حدود 300 نقاشی آبرنگ انجام دادم که بخشی از آنها منتشر شده است و در کتاب جدید قصد دارم تعدادی از کارهای قدیمی و جدید را در کنار هم بیاورم. همچنین کتابی از آثاری که در سفر کار می‌کنم منتشر خواهم کرد.  همیشه در سفرهایم کاغذهای 35 در 40  با راپید و ماژیک همراه من هست و در زمان بی‌کاری نقاشی می‌کنم. البته فضایی که در آن هستم تاثیری در کارهایم ندارد و آثار کاملا مستقل هستند.

صادقی با اشاره به برنامه‌های خود در سال جدید گفت: بخشی از نمایشگاه مروری بر آثار من که هم اکنون در تهران برپاست قرار است در موزه کرمان و اصفهان به نمایش درآید. همچنین این آثار در پاریس، موزه تیت لندن، موزه لاکما لس‌آنجلس و... نمایش داده می‌شود. سعی می‌کنم خودم هم در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنم چون مردم دوست دارند هنرمند را در کنار آثارش ببینند.

او در پایان گفت: امید دارم در جهان صلح به وجود بیاید و این بزرگترین آرزوی من است.