سرویس تجسمی هنرآنلاین: برخلاف سال‌های گذشته که فعالیت‌های تجسمی همزمان با روزهای آخر سال پایان می‌گرفت و در روزهای تعطیل نوروز هم فرصتی برای تماشای آثار هنری نبود، نوروز 97 تعدادی از گالری‌ها و موزه‌های تهران و شهرستان به فعالیت خود ادامه می‌دهند تا فرصت بازدید از آثار هنری را برای علاقه‌مندان به حوزه هنرهای تجسمی فراهم کنند. در ادامه نگاهی داریم به فرصت‌های گالری گردی در روزهای تعطیل نوروز.

امکان: نمایشگاه گروهی با عنوان "ناتمام است درخت" با آثاری از فریدون آو، داوود امدادیان، شهریار توکلی، علی رضا، رعنا فرنود، عباس کیارستمی، علی گلستانه، فرشید ملکی و مهران مهاجر تا 17 فروردین ماه در گالری امکان واقع در هفت تیر، کوچه آقا محمدی، پلاک 77 میزبان علاقمندان به هنر است.

اعتماد باغ نگارستان: نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با آثاری از اشکان عبدلی، مرتضی احمدوند، آساره عکاشه، امیرحسین اخوان، روشنک امین‌الهی، الناز فرج‌اللهی، فرشاد لباف، رکسانا منوچهری، مونا پاد، پویا رضی، آفرین ساجدی، پیمان شفیع‌زاده، لیلا ویسمه، ندا ظرف‌ساز و هومن درخشنده تا 14 فروردین ماه در گالری اعتماد باغ نگارستان به نشانی میدان بهارستان، خیابان دانشرا، باغ نگارستان برگزار می‌شود.

اُ: نمایشگاه گروهی "غریبان در بهشت" با آثاری از داگلس جانسون، باب ویلسون، آنجلو بیانچینی، رابرت راشنبرگ، اندی وارهول، کارل شلامینگر و میچالیس ماکرولاکیس و با نمایشگاه‌گردانی فریدون آو تا 14 فروردین از ساعت 12 تا 18 در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک 18، طبقه اول برپاست.

بهارستان: نمایشگاه عکس تهران قدیم با عنوان "۹۰ سالگی فوتو تهامی" تا 22 فروردین‌ماه در نگارخانه بهارستان به نشانی بهارستان، پایین‌تر از خیابان کمال‌‌الملک، نرسیده به میدان بهارستان، پلاک ۶، طبقه اول میزبان هنردوستان است.

پروژه‌های آران: نمایشگاه مجموعه آثار روی کاغذ و چاپ سیلک و دیجیتال گروهی از هنرمندان تا 25  فروردین در گالری پروژه‌های آران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از 5 فروردین به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5، ورودی حیاط مراجعه کنند.

اعتماد: نمایشگاه مجسمه‌های سپیده نوری با عنوان "رنگ و رینگ" و نمایشگاه آثار آنه محمد تاتاری تا ۲۸ فروردین در گالری اعتماد برپاست و در ایام نوروز از 7 تا 14 فروردین در ساعات 14 تا 20 به نشانی خیابان هفت تیر٬ مفتح جنوبی٬ بن بست شیرودی پلاک ۲۵ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. 

باغ کتاب: نخستین نمایشگاه هنرمندان فردا تا 25 فروردین در مجتمع گالری باغ کتاب برگزار می‌شود. این گالری در بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، بعد از مترو شهید حقانی، بلوار کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران قرار دارد.

ایرانشهر: نمایشگاه نقاشی مرتضی دره‌باغی تا 14 فروردین در گالری ایرانشهر برپاست. این گالری در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی، خیابان سپند، پلاک 69 قرار دارد.

وارطان: گالری وارطان نمایشگاه آثار گروهی از هنرمندان را برگزار کرده است. این نمایشگاه تا 20 فروردین در گالری وارطان به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک 514، خانه وارطان ادامه دارد.

خانه نگار 14: نمایشگاه گروهی با آثاری از میر یعقوب سنگ‌تراش، جهانگیر شهدادی، رضوان صادق‌زاده، بهرام حنفی، همایون موسوی، مصطفی دشتی، زهرا ابراهیمی، بابک رشوند، مرتضی اسدی، مریم طاهریانفر، دانیال ملانوروزی و وحیده اکبری تا 14 فروردین در خانه نگار 14 برپاست. این گالری روزهای 29 اسفند تا 3 فروردین تعطیل است و پس از آن نمایشگاه به نشانی خیابان انقلاب، خیابان خارک، پلاک 14 ادامه دارد.

موزه طراحی: نمایشگاه "چکش و طراحى" با آثار طراحی حدود ٨٠ طراح پیشکسوت و جوان در موزه طراحی برپاست. این نمایشگاه تا پایان فروردین ماه به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی، کوچه محمد‌پور، پلاک 9 میزبان علاقه‌مندان است.

بنیاد لاجوردی: نمایشگاه اجرا، چیدمان و صدا با عنوان "سنگ‌ها" با آثاری از نوید سلاجقه و لئونی روسلر تا پایان فروردین از ساعت 14 تا 18 در بنیاد لاجوردی به نشانی خیابان کریم‌خان، خیابان نجات‌الهی‌(ویلا)، خیابان سپند‌ شرقی، پلاک‌20، ساختمان 32 برگزار می‌شود.

کتابفروشی آوند: نمایشگاه آثار تصویرگری "بهارنگ" با آثاری از الهه جوانمرد، سولماز جوشقانی، مهناز سلیمان نژاد، پگاه رخشا، نرجس محمدی، مریم محمودی مقدم، عاطفه معمار، رضا میرشجاعی، مهسا هدایتی و محبوبه یزدانی تا 10 فروردین در کتابفروشی آوند به نشانی قیطریه، خیابان روشنایی، کوچه شهاب، نبش روشندلان، پلاک 25 برگزار می‌شود.

موزه مقدم: نمایشگاهی از سفالینه‌های آبی و سفید از مجموعه سفال‌های زنده‌یاد محسن مقدم تا 11 فروردین در موزه مقدم برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند در ایام نوروز از 2 تا 11 فروردین همه روزه از ساعت 9 تا 18 به نشانی خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، نرسیده به خیابان ولیعصر، شماره 251، موزه مقدم مراجعه کنند.

موزه هنرهای معاصر تهران: نمایشگاه مروری بر آثار و زندگی علی اکبر صادقی تا ۲۵ فروردین ۹۷ به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر میزبان علاقه مندان است.

موزه عکسخانه شهر: نمایشگاه گروهی عکس با عنوان "دروازه‌های طهران قدیم" تا ۳۰ فروردین ۹۷ در موزه عکسخانه شهر برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی میدان هفت‌تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند.

فرهنگسرای نیاوران:  نمایشگاه عکس سوین هدین با نام "ایران قدیم" تا 16 فروردین 97 در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه 35 عکس از مکان‎های تاریخی و زندگی قشرهای گوناگون مردم ایران در دوره قاجار در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد. سوین هدین سیاح، کویرنورد، جغرافی‌دان و عکاس سوئدی از شرق شناسان مشهوری بود که در عصر ناصرالدین شاه قاجار به ایران سفر کرد و به پژوهش درباره جغرافیای مناطق کویری ایران پرداخت. علاقمندان می‎توانند در روزهای برگزاری این نمایشگاه، به جز تعطیلات رسمی، از ساعت 10 تا 20 به گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

موزه گالری دیدی: نمایشگاهی از آثار بهرام دبیری، محمود زنده‌رودی و عین‌الدین صادق‌زاده در موزه "دیدی" برگزار شده است. علاقه‌مندان می‌توانند تا 31 فروردین هر روز از ساعت ١٠ صبح تا ١١ شب از این آثار در مجتمع فرهنگی- هنری دیدی، به نشانی کیلومتر ٩ جاده محمودآباد- نور، ایزدشهر دیدن کنند.

موزه هنرهای معاصر اصفهان: نمایشگاه "ریشه‌ها و سنگ‌ها" شامل آثار مجسمه، نقاشی و چیدمان تونی کرگ، هنرمند آلمانی- انگلیسی تا ۲۴ فروردین در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار می‌شود.