سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه گروهی با عنوان "همزاد" در فرهنگسرای شفق برپاست. محمد امینی کیوریتور این نمایشگاه در گفت و گو با هنرآنلاین گفت: در این مجموعه سعی شده که آثار انتخابی از مدیای نقاشی، عکاسی و تصویرسازی از لحاظ تکنیک و شیوه اجرا در بالاترین سطح قرار گرفته باشند تا شاهد برپایی نمایشگاه خوبی باشیم که برآورد مثبتی برای مخاطبان عمومی و تخصصی هنر داشته باشد.

امینی افزود: در این مجموعه آثاری از 28 هنرمند در شاخه‌های نقاشی، عکاسی و تصویرسازی به نمایش درآمده است که سعی شده از تعداد آثاری که هنرمندان برای فراخوان این نمایشگاه ارسال کردند، بهترین اثر انتخاب و به نمایش گذاشته شود.

گردآورنده این مجموعه افزود: در این نمایشگاه بیشتر به دو سبک مدرن و رئال پرداخته شده است. در آثار مدرن هنرمند خود را به خطوط و اشکال ثابت و واقعی محدود نمی‌کند و هرآنچه در نظر زیبا و خلاقانه است را ترسیم می‌کند، برخلاف آن که در سبک رئال هنرمند نگاه واقعی به اطراف خود دارد و در آثارش نمود عینی واقعیت را ترسیم می‌کند. تقابل این دو سبک مخاطب را به تلاش وا می‌دارد تا در ذهن خود معنای پنهان موجود در این دو را پیدا کرده و خط و ربط‌های بصری که به آن دست پیدا می‌کند را با یکدیگر مرتبط و هماهنگ سازد.

 امینی درباره عنوان این نمایشگاه گفت: همزاد، همراه همه انسان‌ها هست، ولی برای هنرمندان نمود عینی پیدا می‌کند. یعنی هنرمند با آثاری که خلق می‌کند به دنبال همزاد خود می‌گردد تا درونیات ذهنی و قلبی آن را به تصویر بکشد.

امینی ادامه داد: برترین آثار این مجموعه در نمایشگاهی با عنوان "همزاد2 "  اردی‌بهشت ماه 97 در گالری "ترنج یاس" نمایش داده می‌شود و در کنار آثاری از اساتید برجسته هنر، روایت تازه‌ای از "همزاد" به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه همزاد تا 25 اسفند در فرهنگسرای شفق به نشانی خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی، خیابان 21 برپاست.