سرویس تجسمی هنرآنلاین، ارکیده درودی، مدیر گالری اُ روند فعالیت‌های این مجموعه را طی سال گذشته مثبت خواند و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از آنجایی که گالری ما در سال گذشته چند ماهی به دلیل جا به جایی و تغییرات تعطیل بود، سعی کردیم که  در مدت زمان باقی مانده بیشتر به فعالیت بپردازیم، بر همین مبنا نیز نمایشگاه‌های مختلفی داشتیم که بعضاً استقبال و فروش خوبی را در کارنامه کاری خود داشتند.

او نمایشگاه‌های برگزار شده توسط این گالری را قابل توجه خواند و بیان کرد: گالری اُ در سال 96 نمایشگاه‌های مختلفی را با هنرمندانی چون علی نصیر و سیاوش طلایی از سر گذراند.

مدیر گالری اُ تصریح کرد: فراز و نشیب‌های اقتصادی که در سطح کشور با آن مواجه بودیم، بر روی هنرهای تجسمی کشور بی‌تأثیر نبود زیرا عملاً مشکلات بیشتری در عرصه اقتصاد هنر و فروش آثار وجود داشت.

درودی از تأکید این گالری بر حمایت از هنرمندان جوان خبر داد و اظهار کرد: گالری اُ همواره به دنبال حمایت از هنرمندان جوان و استعدادهای تازه بوده است به همین خاطر در سال 96 عمده کارهای گالری در چنین محورهایی برگزار شد؛ اما در مورد سال 97 قصد داریم که تمرکز بیشتری بر مقوله هنرمندان جوان و با استعداد داشته باشیم به این معنا که با گذراندن هنرمندان از فیلترهای بیشتر، آثار بهتری را به معرض نمایش بگذاریم.

او ادامه داد: در سال آینده تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در انتخاب نمایشگاه‌ها و هنرمندان سخت‌گیرانه‌تر عمل کنیم تا هنرمندان جوانی که مستعد ادامه دادن مسیر هنر و فعالیت‌های بلندمدت‌تر هستند، در این مسیر دیده شوند.

مدیر گالری اُ افزود: گالری ما همواره در فکر حمایت از جوانان است اما با وجود تقاضاهای زیادی که وجود دارد، امیدواریم که در سال آتی بیشتر روی کیفیت بخشی به آثار نمایشگاه تمرکز داشته باشیم.

درودی درباره برنامه‌های سال آتی این مجموعه توضیح داد و گفت: در سال آینده هنرمندانی چون محمد خلیلی، شیده تامی، محمدرضا میرزایی و شهاب فتوحی در گالری اُ به طور حتم نمایشگاه خواهند داشت.

او درباره برنامه‌های نوروزی این گالری بیان کرد: نوروز امسال گالری اُ میزبان نمایشگاهی با عنوان "غریبان در بهشت" است. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار هنرمندان برگزیده‌ای چون اندی وارهول، باب ویلسون، دابل اس جانسون، رابرت راشنبرگ، میچالیس ماکرولاکیس و ... با کیوریتوری فریدون آو به معرض نمایش گذاشته شده است.

مدیر گالری اُ ادامه داد: اگر چه برخی از آثار این هنرمندان به صورت مجزا نمایش داده شده است، اما ترکیب انتخابی این نمایشگاه برای نمایش آثار این اساتید قابل توجه است.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه "غریبان در بهشت" می‌توانند از 25 اسفندماه تا 14 فروردین‌ماه همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 12 تا 18 به گالری اُ واقع در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک 18، طبقه‌ اول مراجعه کنند.