سرویس تجسمی هنرآنلاین، رسول اولیاء زاده، عکاس پیشکسوت و مدیر خانه عکاسان جوان با اشاره به برگزاری حراج آثار هنری در خانه عکاسان جوان به هنرآنلاین گفت: در راستای حمایت از اقتصاد هنر و هنرمندان جوان از 24 تا 29 اسفندماه حراجی از آثار هنری با کیوریتوری خانم‌ها کیاندخت صادق و آناهیتا سیاوش در خانه عکاسان جوان برگزار شده است.

او افزود: در این حراج سعی داریم آثار هنرمندان جوان را در حوزه‌های مختلف شامل مجسمه‌سازی، نقاشی و عکاسی به حراج  بگذاریم و امیدواریم که با حضور اساتید برجسته، این بخش تبدیل به تجربه خوبی شود و بتوانیم همواره به صورت فصلی آن را برگزار کنیم.

این هنرمند پیشکسوت، دلیل موفقیت خانه عکاسان جوان را تأکید بر هنر و فرهنگ خواند و بیان کرد: گالری خانه عکاسان جوان به دنبال منفعت و صرفاً گالریداری نیست زیرا ما در کنار نمایش آثار به آموزش هنرمندان نیز مشغول هستیم و در بسیاری از مواقع نیز آثار هنرجویانی که به سطح مناسبی از نظر کیفی دست یافته‌اند به نمایش گذاشته می‌شود تا فضایی برای بروز و ظهور آنان ایجاد شود.

اولیاءزاده ادامه داد: بسیاری از هنرمندان جوان برای نمایش آثار خود در گالری‌ها با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه‌های گزاف ورودی و حتی درصد فروش اشاره کرد؛ این در حالی است که خانه عکاسان سعی دارد که این امکان را برای هنرمندان مستعد به شکل راحتی ایجاد کند. بر همین اساس نیز نمونه‌های موفق بسیاری در این گالری رخ داده است که سبب افزایش اعتماد به نفس هنرمندان جوان شده است.

او فعالیت‌های این گالری را در حوزه مناسبت‌ها گسترده خواند و تصریح کرد: در بسیاری از مناسبت‌های ملی و مذهبی، خانه عکاسان جوان نمایشگاه برگزار می‌کند و همواره سعی دارد که از حضور هنرمندان پیشکسوت نیز در این راستا بهره‌مند شود. بر همین اساس نیز ما سال گذشته به دعوت آستان قدس رضوی از 6 عکاس پیشکسوت چون امیرعلی جوادیان، کمال‌الدین شاهرخ، افشین بختیار، سعید محمودی ازناوه و یدالله عبدی به همراه من دعوت به عمل آمد تا از بارگاه امام علی ابن موسی الرضا (ع) عکاسی کنند. نتیجه چنین پروژه‌هایی در مناسبت‌های مورد نظر به نمایش گذاشته می‌شود و همگان از آن منتفع خواهند شد.

این عکاس پیشکسوت برگزاری کارگاه‌های آموزشی را گام مهمی در راستای رشد هنرمندان جوان و انتقال تجربیات دانست و گفت: خانه عکاسان جوان همواره سعی داشته که با ایجاد پاتوق‌های هنری و فرهنگی فضایی مناسب، علمی و تخصصی را برای جوان‌ترها فراهم کند تا امکان انتقال تجربیات به شکلی درست ایجاد شود. در همین راستا نیز افراد برجسته‌ای چون بهرام کلهرنیا، جهانگیر الماسی، دکتر گودرزی دیباج و ... در این پاتوق‌ها حضور به هم رساندند که با استقبال گسترده علاقه‌مندان نیز رو به رو شد.