به گزارش هنرآنلاین، کمال طباطبایی، عضو هیئت داوران سومین دوره بهارستان در بخش دیوارنگاری و تخم‌مرغ‌های رنگی، درباره آثار رسیده به این رویداد گفت: در بخش "دیوارهای کوچک شهر من" در رویداد بهارستان 97، 1135 طرح از 584 هنرمند ارائه شد که هیئت داوران نزدیک به 109 اثر از 109 هنرمند را جهت اجرا در سطح شهر انتخاب کردند.

او درباره بخش دیوارهای کوچک شهر من، توضیح داد: در این بخش دیوارهایی مد نظر داوران بود که هر هنرمند یا شهروندی ممکن است در گوشه و کنار محله خود آن را ببیند. دیوارهایی که گاهی می‌توان با چند المان کوچک گرافیکی شکلی سرشار از معنا و زیبایی بصری بیابد.

عضو هیئت داوران سومین دوره بهارستان درباره سطح آثار ارسالی در بخش "دیوارهای کوچک شهر من" گفت: برخی از آثار ارائه شده به این بخش دارای ویژگی‌های مورد نظر بودند اما متأسفانه اغلب هنرمندان کارهایی را ارائه کرده بودند که صرفاً جنبه دکوراسیون داشت در حالی که آیتم مد نظر شورای سیاست‌گذاری تأکید ارائه بیانی تازه بود.

طباطبایی ادامه داد: آنچه که در بخش دیوارهای کوچک شهر من، مد نظر هیئت داوران بود، ارائه بیانی تازه خوشایند از یک دیوار بود به عنوان مثال در کشورهای دیگر هنرمندان از یک سوراخ در دل دیوار، فضایی متفاوت و خوشایند را خلق می‌کنند که با فضای آن هماهنگ است به این معنا که شکل اصلی دیوار حفظ و صرفاً نگاه و بیانی تازه خلق می‌شود.

او درباره نحوه انتخاب آثار اظهار کرد: از آنجایی که آثار مربوط به فضای نوروز هستند، سعی کردیم آثاری را انتخاب کنیم که به شهر حس و حال بهاری بدهند و تصاویر جذاب و امیدبخشی را ارائه کنند. البته با این اولویت‌ها تعداد آثار اندک بود اما با این وجود ما طرح‌هایی را انتخاب کردیم که حداکثر نزدیکی را به اولویت‌ها و سیاست‌گذاری‌های بهارستان داشته باشد.

عضو هیئت داوران سومین دوره بهارستان درباره بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی گفت: در بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی نیز رویکردی مشابه دیوار کوچک شهر مد نظر ما بود البته در این بخش دست هنرمندان برای بیان ایده‌ها بازتر و امکان ارائه آثار متنوع نیز بیشتر بود.

طباطبایی افزود: در بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی نیز تأکید ما بر جنبه نوروزی آثار بود اما متأسفانه بخش مهمی از آثار ارائه شده به این رویداد کپی از هنرمندان بین‌المللی بود. به همین خاطر نیز ما تمام تلاش خود را کردیم که آثار اورجینال و اصل را از این گونه موارد متمایز کنیم.

او سالانه بهارستان را رویداد مهمی در عرصه هنرهای شهری خواند و بیان کرد: بهارستان رویداد مهمی در هنرهای شهری و جشن نوروز به شمار می‌رود به همین خاطر نیز تأکید بر این است که تصاویر خوشایندی در این بخش انتخاب شود تا احساس خوبی را به مخاطب و شهروندان القاء کند.

عضو هیئت داوران سومین دوره بهارستان تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در پایان سال 96 شاهد حوادث ناخوشایندی بسیاری بودیم، به نظر من رویداد بهارستان می‌تواند در تعدیل احساسات شهروندان نقش بسیار مهمی را ایفاء کند تا تجربه بهتری از حضور در شهر داشته باشند.