سرویس تجسمی هنرآنلاین: پریسا پهلوان مدیر گالری ویستا در جشن 55 سالگی شورای کتاب کودک مورد تقدیر قرار گرفت. پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: این شورا موسسانی داشت که یکی از آنها توران میرهادی بود. او حدود نیم قرن پیش مدرسه "فرهاد" را با روش‌های نوین تربیتی بنا نهاد و من از دانش‌آموزان آن مدرسه بودم. تاثیرات آن آموزش‌ها در فرآیند رشد ما مشهود بود و پس از آن هم به دلیل فعالیت‌های آموزشی که داشتم، همیشه با شورای کتاب کودک در ارتباط بودم.

پهلوان افزود: از سال 70 خانم میرهادی فرهنگ‌نامه کودک و نوجوان را بنیان گذاشت و من هم مدتی در گروه بررسی شورای کتاب کودک و فرهنگنامه با ایشان همکاری داشتم. اگرچه در سال‌های اخیر فرصتی برای این همکاری نبود اما به دلیل علاقه‌ای که به این کار عظیم داشتم حامی مادی و معنوی آن بودم.

او درباره این مراسم گفت: هر سال در سالگرد آغاز به کار شورای کتاب کودک، گزارش عملکرد شورا اعلام شده و از نویسندگان، ناشران و... که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند، تقدیر می‌شود. امسال هم من این سعادت را داشتم که به پاس سال‌ها حمایت از اهداف شورا و فرهنگ‌نامه مورد تقدیر قرار گرفتم. امسال یک پلاک نقره‌ای با تصویر چهره توران میرهادی نیز به تقدیر شوندگان اهدا شد.

پهلوان با اشاره به اینکه در این مراسم به فعالیت گالری ویستا نیز توجه شد، افزود: در نخستین سالگرد توران میرهادی، با توجه به اینکه شاهد بودم هنرمندان تصویرگر چه ارتباط صمیمانه و نزدیکی با زنده‌یاد میرهادی داشتند، تصمیم گرفتیم با حضور تصویرگران نمایشگاهی با نام "یادگاری" به یاد توران خانم برگزار کنیم. این نمایشگاه به مدت 10 روز برگزار شد و عواید آن را به شورای کتاب کودک اهدا کردیم.

مدیر گالری ویستا ادامه داد: جلد 17 فرهنگ‌نامه کودک و نوجوان با وجود همه مشکلات چندی پیش منتشر شد و این بسیار باعث خوشحالی است. همه فعالیت‌هایی که در شورای کتاب کودک و فرهنگ‌نامه کودک و نوجوان انجام می‌شود داوطلبانه است و من هم سعی کردم در کنار این کار فعالیت کوچکی داشته باشم. امیدوارم در سال‌های آینده هم بتوانیم نمایشگاه یادبود توران میرهادی را برگزار کنیم و عواید آن را به این فعالیت‌ها اختصاص دهیم.