سرویس تجسمی هنرآنلاین، مائورو ویتاله هنرمندی ایتالیایی است که 5 سال سردبیری مجله "D'Abruzzo" را در کارنامه کاری خود دارد. او که سال‌هاست در حوزه عکاسی فرهنگی و هنر اقوام فعال است در قالب پروژه‌ای پژوهشی از عشایر جنوب ایران عکاسی کرده است.

این هنرمند علاوه بر عشایر شیراز و فارس در ایران، از عشایر بخش‌هایی از جنوب ایتالیا نیز در ادامه این پروژه عکاسی کرده است. به تصویر کشیدن تفاوت‌ها و شباهت‌های این اقوام در دو نقطه متفاوت دنیا از جمله ویژگی‌های آثار این هنرمند به شمار می‌رود که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

عکس‌های ویتاله در برگیرنده‌ تصاویری از عشایر و روستاییان ایران و ایتالیاست که فضاهای اقلیمی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی هر دو کشور را نشان می‌دهد.

تیرماه سال گذشته این هنرمند مجموعه آثار این پروژه را به همراه ادوات کار عشایر ایران، در ایتالیا به نمایش گذاشت که با استقبال گسترده‌ای همراه شد.

پس از نمایش این آثار در ایتالیا و هم‌زمان با برگزاری پانزدهمین جشن تصویر سال، مجموعه آثار این هنرمند با عنوان  "مردم و سرزمین پشمینه" در ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

در این رویداد که اولین نمایشگاه یک هنرمند خارجی در جشن تصویرسال است؛ آثار توسط سیف‌الله صمدیان انتخاب شده و بالغ بر 60 اثر با ابعاد 50 در 70 به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه حاصل همکاری موسسه توسعه هنرهای معاصر و جشن تصویر سال است.

علاقه‌مندان می‌توانند 20 اسفندماه همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 13 الی 20 به گالری نامی واقع در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر،خانه‌ی هنرمندان ایران مراجعه کنند.