به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه مجموعه‌ا‌ی از آثار نقاشی زاها بیات در تکنیک‌ اکریلیک روی بوم و ترکیب مواد که طی سه سال اخیر روی آنها کار کرده‌ است، به نمایش درخواهد آمد.

وی در ارتباط با این نمایشگاه گفته است: پسِ پشتِ هر ملاقاتی‌، مکافاتی است. از خاکستر هر مکافات، ملاقاتی دیگر زاده می‌شود. ملاقات وسوسه‌های غریزیِ سوژه و فرمانهای سوپر ایگو. ملاقات آدم و حوا با شیطان و متعاقبش مکافاتِ هبوط. ملاقات با امرِ واقع در خواب - بیرون پریدن از واقعیت در بیداری- مکافاتِ بیداری. مکافاتِ آزادی، اسیرِ مسیرِ مستقیم شدن. مکافاتِ عشق، پس از ملاقاتی کوتاه و شتابزده، ملاقاتِ عزلت.  ملاقاتِ مرگ و مکافات بهشت،  فضای بیهوده‌ای برای خوردن و آشامیدن ابدی! و حتی ملاقاتِ نقاش با ایده -با لحظه‌ای شهود‌آمیز- و مکافاتِ بازنمایاندن آن لحظه بر بوم سفید،... به بیانی دیگر «ملاقات و مکافات» تقابلی است ابدی، بین خدا و شیطان، فرمان و وسوسه، ایده و اجرا، سرکوب و میل، جسم و روح، درون و بیرون،... و سوژه‌ای که هربار در این جدالِ تاریخی، در این دوگانه‌ی دیالکتیکی، تولید و بازتولید می‌شود. بر همین اساس نقاشی‌های این مجموعه را به دو اپیزود مجزا و در عین حال کاملاً وابسته به هم تقسیم کردم. اپیزود اول، ملاقات، تلاشی است برای به تصویر کشیدنِ بی‌پرده‌ی ملاقات با امر خیر از یک سو، محاصره شدن با اهریمن و استحاله در امر شرّ از سوی دیگر. اپیزود دوم، مکافات، تصویری درونی‌شده‌تر  از امر اهریمنی به نمایش می‌گذارد، سوژه در وضعیتی از ریخت‌افتاده، می‌کوشد حد و مرزش را از آن جدا کند و شکلش را بازیابد.

علاقه‌مندان می‌توانند تا 16 اسفندماه، هر روز به جز پنجشنبه‌ها از ساعت 11  تا 21 به گالری سایه واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره ٢١ مراجعه کنند.