سرویس تجسمی هنرآنلاین، مریم قهرمانی‌زاده شکل‌گیری نمایشگاه "زن بی‌حس ظن" را حاصل نگاه درونی خود به مقوله زنانگی بر روی صحنه تئاتر خواند و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در 6 سالی که کار عکاسی تئاتر انجام می‌دهم، همواره به دنبال این بودم که موضوعی مشخص را در کارهایم دنبال کنم، زیرا عکاسان بسیاری در حوزه تئاتر فعال هستند و من صرفاً نمی‌خواستم که عکس از چند هنرمند را به نمایش بگذارم.

او ادامه داد: با توجه به این اندیشه که سعی داشتم، نمایشگاهی متفاوت از عکاسی تئاتر داشته باشم و محوریت خاصی را دنبال کنم، همواره در طول دوره فعالیتم به دنبال سوژه و موضوع خاص یا المان مشترکی بودم تا نمایشگاهی که اجرا می‌کنم، بدون فکر و اندیشه نباشد.

این هنرمند عکاس آثار این نمایشگاه را حاصل گزینش از بین کارهای 6 سال اخیر خود دانست و بیان کرد: بر اساس پیشنهاد یکی از دوستان تصمیم گرفتم که نمایشگاهی را از بین کارهای چند سال اخیر خود برگزار کنم؛ بر همین اساس نیز از بین آثارم 50 عکس را در مرحله نخست انتخاب کردم.

قهرمانی‌زاده درباره ویژگی‌هایی که در انتخاب آثار مد نظر قرار داد، بیان کرد: هنگامی که در مرحله نخست عکس‌ها را انتخاب کردم احساس کردم که حس زنانه در آثار موضوع اصلی کارم است زیرا به شکلی کاملاً پررنگ احساس می‌شود که بر اساس نگاهی غریزی دنبال شده است. به همین خاطر در تمام آثار حضور زن‌ها پررنگ‌تر است و بیشتر احساس می‌شود.

افتتاحیه نمایشگاه عکس مریم قهرمانی‌زاده در گالری بهارکاو به نمایش گذاشتن 13 اثر نهایی را حاصل چند دوره گزینش خواند و گفت: در مرحله بعدی گزینش آثار توسط سیامک زمردی مطلق انجام شد و پس از این قرار شد که نمایشگاه بر اساس احساس زنانه گزینش شود که در مرحله نهایی به 13 اثر برای نمایش انجامید.

این هنرمند عکاس بازخورد نمایشگاه نخست خود را بهتر از پیش‌بینی‌های اولیه خود دانست و افزود: بازخورد نمایشگاه در بین مخاطبان برای من بسیار بهتر از چیزی بود که فکر می‌کردم تا جایی که بر خلاف تصور من آقایان سه برابر انتظار من از نمایشگاه بازدید کردند و به صورت کلی انرژی بسیار خوبی از این رویداد دریافت کردم.

قهرمانیزاد تأکید بر فرم و رنگ را ویژگی این نمایشگاه خواند و بیان کرد: در آثار این نمایشگاه من سعی کردم که از رنگ و فرم بیشتر بهره‌مند شوم زیرا این دو عنصر در جامعه امروز ما کمرنگ است به همین خاطر شادی و حرکت در عکس‌ها را همراه با رنگ به تصویر درآورده‌ام تا احساس رهایی زن را بر روی صحنه تئاتر نشان دهم.

افتتاحیه نمایشگاه عکس مریم قهرمانی‌زاده در گالری بهارک

او خاطر نشان کرد: نمایشگاه "زن بی‌حس ظن" سعی دارد که حس‌های زنانه را که در جامعه کمتر دیده می‌شود و روی صحنه تئاتر امکان نمایش دارد را به تصویر درآورد. در واقع من سعی داشتم بیان کنم که این عناصر وجودی زنان تنها در صحنه تئاتر امروز ما قابل نمایش و به تصویر کشیدن است.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند تا دهم اسفندماه همه روزه از ساعت 16 تا 21 در نگارخانه بهارک واقع در ده‌ ونک، خیابان شهید صابری، کوچه یکم، پلاک یک مراجعه کنند.