به گزارش هنرآنلاین؛ رنگ و کاربرد آن در نقاشی، موضوعی است که در بدو ورود به گالری مژده با آن روبرو می‌شوید. احساس 37 هنرمند جوان با رنگ در قالب بیش از 120 اثر هنری بر دیوارهای گالری خودنمایی می‌کنند و انرژی درون آثار که به وسیله رنگ و نقش ساطع می‌شود، توجه مخاطبان را جلب می‌کند. 

موضوع آثار واحد است، اما توجه هنرمندان جوان این نمایشگاه در بیان هنری احساس خود در قالب آثاری رنگین فضایی متفاوت را در گالری رقم زده است.

آثار این نمایشگاه با دو موضوع طبیعت بی‌جان و فیگور به نمایش گذاشته شده است، اما شاید بیش از همه چیدمان این آثار کوچک که با اکریلیک خلق شده‌اند، برای مخاطبان جذاب باشد. 

این آثار بر اساس موضوع یک گلدان و زنی که در پشت پرده‌ای ایستاده است خلق شده‌اند و نگاه خلاقانه هنرمندان جوان نمایشگاه، آثاری را در برابر مخاطبان قرار داده تا با جریان حسی هنرمند در مواجهه با یک موضوع را بهتر به تماشا نشینند.

هنرمندان این نمایشگاه که از شاگردان بابک اطمینانی هستند و دوره رنگ‌شناسی را نزد این نقاش باسابقه گذرانده‌اند به خوبی توانسته‌اند از پس بیان هنری و احساسی خود درقالب آثاری کوچک برآیند.

بابک اطمینانی که آثار این نمایشگاه را بر اساس توانایی این هنرمندان جوان انتخاب کرده، درباره برگزاری نمایشگاه  "تجربه‌های رنگی کوچک" گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در زمینه آموزش این است که شرایط حضور هنرمندان جوان را برای ورود به فضای حرفه‌ای مهیا کنیم. بر همین اساس به جز آموزش، شرایط نمایش دادن آثار را برای هنرجویان فراهم می‌کنیم تا علاوه بر کسب تجربه نمایشگاه گروهی، رزومه مناسبی برای ادامه کار به دست آورند. 

وی افزود: در واقع این اقدام حرکتی تشویقی در راستای حمایت از هنرجویان جدی و مستعد برای ادامه راه است به همین خاطر می‌توان گفت که نمایشگاه "تجربه‌های رنگی کوچک " یک ایده برای حمایت از هنرجویان در ابتدای راه حرفه‌‎ای به شمار می‌رود.

این نقاش باسابقه درباره انتخاب آثاراین نمایشگاه توضیح داد: تمام هنرجویانی که در آتلیه‌ام مشغول آموزش کاربرد رنگ در نقاشی هستند برای تمرین مسائل تئوری که به آنها ارائه می‌شود، آثاری را خلق می‌کنند تا موضوعات تئوری را نیز به صورت عملی تجربه کنند بر همین اساس آثار کیفی آنها را برای نمایشگاه "تجربه‌های رنگی کوچک" انتخاب کردم.

photo_۲۰۱۸-۰۲-۲۰_۰۶-۰۹-۲۸

بر اساس این گزارش، در نمایشگاه "تجربه‌های رنگی کوچک" آثاری از یاسمن ابراهیمی‌زاده، یگانه احمدی، سمیرا استوان، ژیلا برزگر، آناهیتا پیروزمند، زینب جوادی، الهه حاجی خانی، معصومه حسین زاده، افسانه خضریان، نادیا داوری،  الهام دباغی خامنه،  لی‌لی دریایی، مینا رشیدی، مریم رضایی، نیلوفر رضوانی مقدم، منیره زمانی، رضا زیارانی، گلناز ستار، آزاده سروستانی، ندا سیّد آبادی، کیمیا صابونی، فرزانه صائبی مطلق، پانته‌آ صحت، لیلا عابدزاده، سپیده عابدی، یکتا عیدی پور، فرزانه غلامی، فریبا فولادیانپور، اعظم قیومی، زهره کریمی،  فرناز مبیّن، زهره منتظری، مهسا نصوحی، مروارید نظری، غزال نیک‌اندیش، سارا نیک کار،  شیوا نیّری به نمایش گذاشته می‌شود.

دومین نمایشگاه تجربه‌های رنگی کوچک، تا 4 اسفندماه همه روزه به شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 در گالری مژده واقع در سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، هجدهم شرقی، پلاک 27 میزبان علاقمندان به هنر است.