سرویس تجسمی هنرآنلاین: مهرنوش برادران مسئول گالری پردیس ملت در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره مشارکت این گالری در دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: پس از آنکه دعوتنامه دبیرخانه جشنواره را دریافت کردیم، یک جلسه با دبیر هنری جشنواره داشتیم و تعدادی هنرمند را معرفی کردم تا سرانجام یک نفر از آنها برای ارائه آثار درجشنواره فجر انتخاب شد.

برادران افزود: زهرا غیاثی هنرمند جوانی است که پیش از این در چند نمایشگاه گروهی با ما همکاری کرده است. او در آثار آوانگارد و معاصر خود برشی از گذشته و آینده را با هم تلفیق می‌کند. با توجه به اینکه یکی از اهداف گالری پردیس ملت حمایت از هنرمندان جوان است و همیشه تعدادی از آنها پیشرفت می‌کنند و ماندگار می‌شوند، احساس کردیم زهرا غیاثی گزینه خوبی برای معرفی در دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است.

او با اشاره به نحوه جانمایی آثار در نمایشگاه این رویداد بین‌المللی گفت: ما به محل نمایشگاه رفتیم و فضای مناسب برای نمایش تابلوها را انتخاب کردیم. خود هنرمند هم از محل نصب آثار راضی است و فضای مناسبی برای دیدن تابلوهای او به وجود آمد. حتی رنگ دیوارها به گونه‌ای بود که انواع مختلف کار روی آنها به خوبی دیده می‌شود.

برادران ادامه داد: به نظر من گالری‌های دیگر هم باید با این جشنواره همکاری کنند، چون جشنواره فجر فقط در زمینه سینما و موسیقی نیست و هنرهای تجسمی هم پتانسیل زیادی برای دیده شدن دارند.

او با اشاره به اینکه هر گالری یک هنرمند را در جشنواره معرفی کرده است افزود: شاید اگر گالری‌ها می‌خواستند تعداد بیشتری از هنرمندان را معرفی کنند فضای بیشتری لازم داشتند و آن موقع تعداد گالری‌های کمتری امکان حضور در جشنواره را پیدا می‌کردند. به نظرم وقتی هر گالری یک هنرمند را معرفی می‌کند دیدگاه و رویکرد آن گالری قابل تشخیص است. هنرمندی که توسط گالری معرفی می‌شود با ایده و خلاقیتی که دارد راه و روش آن گالری را تایید می‌کند.

برادران ادامه داد: اگر برنامه مشخصی به گالری‌ها داده شود تا آنها بتوانند در طول سال برای حضور در جشنواره تجسمی فجر برنامه‌ریزی کنند، اعتماد آنها برای همکاری دو طرفه بیشتر جلب می‌شود. همچنین اگر بخش فروش به جشنواره اضافه شود، انگیزه برای گالری‌های خصوصی و هنرمندان آنها بیشتر می‌شود. جشنواره فجر موضوع و رویکردی برای گالری‌ها مشخص نکرد و خیلی خوب است که گالری‌داران می‌توانستند با توجه به سلیقه خود آثاری را به جشنواره بفرستند.