سرویس تجسمی هنرآنلاین: موزه تیت مدرن لندن اعلام کرده است که در ماه مارس سال 2019 یعنی قریب به یک سال دیگر آثار مهمی از ون گوگ را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از آرت دیلی؛ ون گوگ سال‌های مهمی از زندگی‌اش را یعنی از سال 1873 تا 1876 در بریتانیا سپری کرد. او در این سال‌ها در نامه‌ای که به برادرش تئو نوشت، گفت: "من عاشق لندنم". از طرفی موزه‌های بریتانیایی خصوصا در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به آثار ون گوگ دارند. یکی از مهمترین این دلایل نفوذ بی بدیل هنر ون گوگ در هنر بریتانیایی است. در میان هنرمندان معاصر بریتانیایی به نقاشان و هنرمندان بسیاری می‌تواند اشاره کرد که تحت تاثیر هنر ون گوگ بوده‌اند که یکی از بنام‌ترین آن‌ها بی شک فرانسیس بیکن است.

ونسان ون گوگ (1890-1853) نقاش بنام هلندی یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان در میان هنرمندان سده بیستم فعالیت هنری‌اش را به عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی شروع کرد. او پس از مواجهه با آثار ژان فرانسوا میله عمیقا تحت تأثیر نقاشی‌های او و پیام اجتماعی آن‌ها قرار گرفت و در همین زمان بود که طراحی را به‌صورت جدی و حرفه‌ای شروع کرد. او از آنجاکه در سن ۳۷ سالگی درگذشت، در واقع تمام آثارش را در ۱۰ سال آخر عمر خویش آفرید که شامل بیش از ۹۰۰ نقاشی، بیش از ۱۱۰۰ طراحی و ۱۰ چاپ است. برخی از مشهورترین آن‌ها در ۲ سال پایانی عمرش کشیده شده‌اند.

ون گوگ در ابتدا تحت تأثیر نقاشی‌های هلندی از رنگ‌های تیره و محزون استفاده می‌کرد تا این‌که برادر جوان‌ترش تئو که به خرید و فروش تابلوهای نقاشی اشتغال داشت بعدها باعث آشنایی او با نقاشان امپرسیونیست شد.