سرویس تجسمی هنرآنلاین، گلسا خداشناس شیرازی، کیوریتور نمایشگاه "آپامه" درباره برگزاری این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه حاصل کار دانشجویان رشته نقاشی است که نزدیک به 4 ماه برای آن زمان صرف کردند.

او درباره انتخاب نام "آپامه" برای این نمایشگاه توضیح داد: آپامه از نظر لغوی به معنای خوش‌رنگ و زیبا ترجمه می‌شود. از آنجایی که این نخستین تجربه دانشجویان نقاشی بود، این نام نیز با انتخاب خود آنان و بر اساس نوع آثار که عموماً بر طبیعت متکی است، اتخاذ شد.

کیوریتور نمایشگاه "آپامه" تصریح کرد: در این نمایشگاه که حاصل مطالعه دانشجویان بر روی طبیعت است، 27 اثر از 9 هنرمند به نمایش گذاشته شده است که البته به دلیل داشتن موضوع آزاد دارای تنوع گسترده‌ای است.

خداشناس شیرازی درباره دلیل تمرکز بر موضوع طبیعت اظهار کرد: به نظر من امروز زمانی است که هنرمندان باید برای پالایش روحی به سمت طبیعت متمایل شوند زیرا اگر هنرمندی بتواند با طبیعت ارتباط برقرار کند با پالایش روحی مسیر هنری خود را نیز به دست می‌آورد البته در بدو امر کار با طبیعت برای دانشجویان سخت بود اما با توجه به اینکه طبیعت مادر ایده پردازی هنرمندان است، تمایل آنان به سمت و سوی مناسبی سوق پیدا کرد و نتیجه نمایشگاهی با سطح نسبتاً خوبی شد.

او هدف از برگزاری این نمایشگاه را دیده شدن کارهای دانشجویان خواند و تأکید کرد: انجمن نقاشان بر مبنای سیلاب‌های درسی دانشجویان، دیده شدن کارهای آنان را در مرکز توجه قرار داده است بنابراین هدف ما از برگزاری این نمایشگاه دیده شدن کارهای هنرمندان جوان و ارتباط برقرار کردن با مخاطب بود.

کیوریتور نمایشگاه "آپامه" درباره سبک آثار گفت: سبک کارهای این نمایشگاه آزاد است و عموماً دانشجویان با استفاده از آبرنگ و جوهر کار خود را ارائه کرده‌اند.

در نمایشگاه "آپامه" آثار هنرمندانی چون: فرشته آدینه زاده، عالیه غنی آبادی، فیروزه داودپور، مریم علی ناصری، حمیده شکری، مرضیه نخجوان، مهدی کلانتر، آزاده زندجو، مریم نظام الملکی به نمایش گذاشته شده است.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 4 اسفندماه همه روزه از ساعت 16 الی 19 به گالری ایده واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، خیابان هجدهم، شماره 26 مراجعه کنند.