به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گالری ساربان، نمایشگاه "بحران" شامل 18 اثر نقاشی از 10 هنرمند معاصر است که از 27 بهمن‌ماه تا هفتم اسفندماه در گالری ساربان برپا خواهد بود.

فرح ابوالقاسم هنرمند نقاش پس از دیدن آثار نمایشگاه یادشده، گفت: مجموعه‌ای از هنر معاصر ایران در گالری ساربان به نمایش درآمده که گردآوری خوبی از آثار هنرمندان یک نسل با اختلاف سنی کم است که با یک نگاه مشترک و ویژگی‌های انسانی - اجتماعی کار می‌کنند. این افراد با وجود داشتن سبک‌های مختلف، دغدغه‌های یکسانی دارند.

او همچنین توضیح داد: در این نمایشگاه می‌توان نگاه جستجوگر تک تک هنرمندانی را دید که از پنجره‌های مختلفی به دنیا نگاه می‌کنند؛ اما "قدرت" آن چیزی است که در همه آثار می‌توان دید؛ منظور فقط قدرت دست و توانمندی‌های تکنیکی نیست، بلکه قدرت تفکر و شخصیت هنرمندانی که مانده‌اند و کار کرده‌اند که به نظر من، خیلی جای تحسین دارد و به این نمایشگاه رنگ و بوی ویژه‌ای داده است.

این هنرمند با اعتقاد به اینکه همه آثار در نمایشگاه "بحران" قوی هستند، ادامه داد: کارهای نقاش‌هایی را در این نمایشگاه می‌بینیم که توانمند هستند و سال‌های متمادی کار کرده‌اند و کارشان استمرار داشته است. این هنرمندان در هر شرایطی مانده‌اند، تغییر مسیر نداده‌اند و با وجود کاستی‌ها و سختی‌ها، کارشان را با جدیت ادامه داده‌اند که این جای تقدیر دارد. هرکدام از هنرمندان حاضر در نمایشگاه "بحران" صاحب عنوان هستند و یک جریانی را تا امروز هدایت کرده و حتی جوانانی را پرورش داده‌اند. چه آن‌هایی که سمت استادی دارند و چه آن‌هایی که در آتلیه‌های شخصی‌شان کار می‌کنند، یک موجی را ایجاد کرده‌اند که امروز نتیجه آن را می‌بینیم.

ابوالقاسم در این باره گفت: پیش از این، شرایط خیلی سخت‌تر بود و هرکدام از این هنرمندان، در آن شرایط سخت کار کرده‌اند تا امروز؛ امروزی که مانند جاده‌ای روشن و صاف است و ما باید بدانیم که در ابتدای این خط، ناهمواری و سنگلاخ وجود داشته و به دلیل استمرار، ممارست و توانمندی این هنرمندان، امروز در بسیاری از عرصه‌های هنری، درخشش ببینیم.

نمایشگاه بحران گالری ساربان

سعید رفیعی منفرد نقاش و کیوریتور نمایشگاه نیز درباره شکل‌گیری ایده نمایش این آثار، توضیح داد: نمایشگاه "بحران" حاصل ایده‌ای است که حدود چهار سال درباره آن کار کرده‌ام و به نوعی، کار هنری من هم زاده همین بحران هویتی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و در کل، تجربه زیست 40 سال گذشته است.

او اظهار کرد: من تعدادی کار را از هنرمندان خوبی که توانمندی تکنیکی دارند و در این اتمسفر هم جا می‌شدند، انتخاب کردم و این نمایشگاه را شکل دادم.

براساس این گزارش، امین باقری، علیرضا جدی، امید حلاج، سعید رفیعی‌منفرد، امیرحسین زنجانی، امیر سقراطی، کیومرث کیاست، احمد مرشدلو، معصومه مظفری و نزار موسوی‌نیا هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه "بحران" روی دیوار رفته است. علاقه‌مندان می‌توانند تا هفتم اسفندماه در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش خیابان شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ هر روز به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ این تابلوهای نقاشی را تماشا کنند. این نمایشگاه گروهی، آخرین نمایشگاه گالری "ساربان" در سال 1396 است.