به گزارش هنرآنلاین، هفتمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران با همکاری 76 هنرمند و بیش از 200 اثر تجسمی در نگارخانه لاله برگزار می‌شود. طی یک دهه اخیر، اهمیت و نقش مقوله هنر و ابعاد اقتصادی آن حائز اهمیت زیادی شده و با توجه به ارزش افزوده‌ای که آثار هنری در طول زمانی کوتاه به همراه داشته‌اند، به فرصتی ویژه و تأثیرگذار در اقتصاد فرهنگ تبدیل شده است که به تبع آن، هنر معاصر ایران نیز در بازارهای جهانی و ملی جایگاه ویژه ای پیدا نموده و  این موضوع به شکل گیری چندین بازار هنری در سطوح مختلف و با مخاطبان خاص منجر شده است.

از این رو نگارخانه لاله با هدف رونق بخشی به اقتصاد هنر و تقویت بنیان‌های هنری شهر، در سال‌های اخیر تلاش نموده تا با همراهی و مشارکت هنرمندان، فرصتی استثنایی برای شهروندانی که درآمدهای متوسطی داشته و علاقه‌مند به گردآوری آثار هنرمندان معاصر هستند، فراهم نماید.

لذا در این راستا تاکنون چندین نمایشگاه فروش سالانه آثار هنرمندان معاصر، به صورت متوالی در این مرکز برگزار شده است.  در" هفتمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران" که با همکاری 76 هنرمند شکل گرفته است، بیش از 200 اثر تجسمی در قالب های نقاشی، طراحی، چاپ دستی و فتوآرت، با رویکرد مدرن و معاصر ارائه گردیده که در یک نگاه می توان آثار منتخبی از هنرمندان هشت دهه را در آن مرور کرد. 

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه، با هدف توسعه فرهنگی، آثار گران‌بهای خود را به گونه‌ای ارائه نموده‌اند که از یک سو منجر به ایجاد انگیزه برای خرید آثار فاخر هنری و با ارزش شود و از سوی دیگر، ضمن تقویت ذائقه بصری شهروندان به همگانی کردن هنر معاصر یاری رسانند. شایان ذکر است که بالاترین بهای پرداخت برای خرید آثار در این نمایشگاه 8۰۰ هزار تومان است.

رضا بانگیز، محمد ابراهیم جعفری،کامبیز درم بخش، مهدی حسینی، حسینعلی ذابحی، یعقوب عمامه پیچ، همایون سلیمی، کیومرث کیاست، مینا نوری، ثمیلا امیرابراهیمی، فرشته غازی راد، بهـزاد شیشه گران، عبدالحمید پازوکی، آرمان استپانیان، ترانه صادقیان، اکبر نیکان پور، مرتضی اسدی، نیلوفر قادری نژاد، علی ندایی، رضا خدادادی، فرح ابوالقاسم، فاطمه رادپور، احمد وکیلی، جمشیدحقیقت شناس، علی خورشیدپور، رضوان صادق زاده، سیروس آقاخانی، جواد نوبهار، رضا هدایت، نیوشا نیوژپور، کیوان عسگری، بهنام کامرانی، مهناز پسیخانی، رضا افسری، کمال طباطبایی، پژمان رحیمی زاده، محمد خلیلی، لیدا معینی، ژاله اخلاقی، پرویز معزز، مظفرتقوی بلسی، سیروس ولی زاده، مانلی منوچهری، صابر سلیمانی، وحیدخضایی، علی گلباز، مهرداد ختایی، علیرضا آدم بکان، مرجان ثابتی، شهرام بابایی، سعید دولتی، ابراهیم علیپور، علی بابایی، جلال الدین مشمولی، بهنام ولدوند، سارا جعفری، پیمان رحیمی زاده، بهنوش کاظمی، شیما خشخاشی، بیتا آقاجانی، آناهیتا ابوترابی، سعید خضایی، فرزانه محجوبی، آناهیتا ذابحی، حمیدرضا قیاسی، مریم طباطبایی، هانیه خضایی، حسین زینال پور، عباس حسینی، نجوا عرفانی،المیرا میرمیران، رضا جماعتی، مهدی درویشی، یسنا عسگری، امیرعباسی و امیرحسین بهجتی هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه 27 بهمن ماه 1396 از ساعت ۱۶ تا 20:30 با حضور هنرمندان و دوستداران هنر در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و نمایشگاه تا ۲۵ اسفند ماه از ساعت ۹ تا13 و 14تا 18- پنجشنبه‌ها تا ساعت 16 به جز روزهای تعطیل دایر خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

 

نخستین جشنواره عکس "آسمان آبی" برگزار می‌شود

مراسم افتتاحیه نمایشگاه با حضور دکتر حسینی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا و جمعی از مدیران و هنرمندان شامگاه چهارشنبه 25 بهمن از ساعت 16 تا 18 در محل نگارخانه استاد لرزاده و فرشچیان موسسه صبا برگزار خواهد شد.

دراین نمایشگاه 35 عکس از 28 هنرمند عکاس در بخش‌های "مستند،چیدمان،عکس ترکیبی(فتومونتاژ) و بخش جنبی ویدیو آرت" در معرض دید علاقه‌مندان به هنر عکاسی قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 30 بهمن همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 10 تا 19 به نشانی خیابان طالقانی، بعد از میدان فلسطین، ابتدای خیابان شهید برادران مظفر، پلاک  125 موسسه صبا ، نگارخانه استاد لرزاده  و فرشچیان مراجعه کنند.