سرویس تجسمی هنرآنلاین: بخش بین‌الملل دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر روز چهارشنبه 18 بهمن‌ماه با حضور مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و جمعی از سفرای کشورهای خارجی و تعدادی از هنرمندان شرکت کننده یا نمایندگان آنها در موسسه فرهنگی اکو افتتاح شد. 

در این نمایشگاه 67 اثر از 39 هنرمند به نمایش درآمده که این هنرمندان از 15 کشور تونس، استونی، ایتالیا، تایوان، اسپانیا، ترکیه، روسیه، افغانستان، اسلوونی، ژاپن، لیتوانی، سوئیس و یونان هستند.

آثار متنوعی در شاخه‌های نقاشی، عکس، چیدمان، ویدئوآرت، مجسمه و تصویر‌سازی در این نمایشگاه دیده می‌شود و کشور افغانستان بیشترین تعداد شرکت‌کننده را در این میان دارد. یکی از هنرمندان افغان که تعدادی از آثار او در این مجموعه به نمایش درآمده علیخان عبداللهی است که مجسمه‌های پاپیه ماشه او مدتی است در تهران نمایش داده می‌شود و توجه علاقه‌مندان هنر را به خود جلب کرده است. عبداللهی نزدیک 30 سال است که در ایران زندگی می‌کند و در کنار سرایداری ساختمان، ساخت مجسمه‌هایی عجیب از موجوداتی ناشناخته را از 10 سال پیش آغاز کرده است.

یکی دیگر از آثار قابل توجه در این نمایشگاه اثری با عنوان "لایتناهی" ساخته محمدباقر احمدی از افغانستان است که با مقدار زیادی موی انسان ساخته شده است. "پاسپورت افغان" اثری از لطیفه عطایی است که از چیدمان تعداد زیادی عکس پاسپورتی، متعلق به انسان‌هایی بدون چهره ساخته شده است.

photo_۲۰۱۸-۰۲-۰۷_۱۹-۳۳-۰۶

کیوتاناکا از ژاپن دو اثر چاپ فلز را ارائه کرده است که ویژگی‌های تصویرسازی ژاپنی در آنها دیده می‌شود. ژوری میلدبرگ از استونی هم تصویرسازی‌های قابل توجهی را ارائه کرده که در آنها کلاژ فلز وجود دارد. هنرمند سوئیسی، آرتور دیوید با آثاری مینی‌مال در جشنواره فجر حضور دارد و تابلوهای او فقط از دو سطح قرمز و سیاه تشکیل شده‌اند.

گفتنی است، نمایشگاه بخش بین الملل دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا 4 اسفند در خیابان موحد دانش (اقدسیه) موسسه فرهنگی اکو برپاست و علاقمندان می‌توانند از ساعت 16 تا 20 از نمایشگاه دیدن کنند.