سرویس تجسمی هنرآنلاین: پانته‌آ سیروس هنرمند نقاشی است که سابقه بازی در فیلم‌های مانند "اینجا همه چیز خوب است"؛ "ارادتمند"؛ "نازنین بهاره تینا" و "ساعت ۵ عصر" و سریال‌هایی مانند "تنهایی لیلا" و "شمعدونی" را دارد. مجموعه‌ای از نقاشی‌های سیروس چندی پیش در ساختمان دیپلمات به نمایش درآمد. او در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: من فارغ‌التحصیل رشته طراحی صنعتی هستم و بیش از 20 سال است که در زمینه نقاشی فعالیت می‌کنم و چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در گالری‌های مختلف برگزار کرده‌ام. اما نمایشگاه اخیر من تفاوتی با آنچه که به صورت معمول اتفاق می‌افتد، داشت.

سیروس افزود: ساختمان دیپلمات یک بنای نوساز و خالی است که از نظر کارشناسان دارای کیفیت بسیار بالایی در معماری و طراحی داخلی است و به همین دلیل قابل مقایسه با چند ساختمان مطرح دنیا است. در کشورهای خارجی معمولا برای معرفی یک ساختمان جدید، نمایشگاه‌های هنری در آن برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان وارد آن فضا شده و ضمن بازدید از آثار هنری، با آن بنا هم آشنا شوند. ما نیز همین کار را انجام دادیم و مجموعه‌ای از نقاشی‌های آبستره من که هماهنگی زیادی هم با فضای مورد نظر داشت در این محل به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان روبه رو شد.

او درباره دلیل نمایش آثارش در فضایی خارج از گالری گفت: تابلوهای من خیلی بزرگ هستند و چون از بافت و رنگ تشکیل شده‌اند لازم است که بیننده فاصله زیادی با آنها داشته باشد تا بتواند به خوبی فضای تابلو را ببیند. اما چنین امکانی در اغلب گالری‌ها وجود ندارد و نمی‌توان فاصله مناسب با اثر را رعایت کرد. از سوی دیگر بعضی از گالری‌داران رفتارهای آزاردهنده‌ای دارند که برای آدمی با سال‌ها سابقه هنری قابل پذیرش نیست. اگرچه من تا به حال با گالری‌های بسیار خوبی همکاری کرده‌ام و این همکاری برایم باعث افتخار است.

سیروس ادامه داد: من نقاشی را نزد اساتیدی مانند پتگر و آغداشلو آموختم و کار خود را ابتدا با آبرنگ و نقاشی فیگوراتیو آغاز کردم. به تدریج آثارم به سمت فیگوراتیو آبسترکت رفت و الان کاملا به شیوه آبستره کار می‌کنم.

این بازیگر افزود: تابه حال پیش نیامده است که بازی من در یک نقش روی تابلویی که نقاشی می‌کنم تاثیر بگذارد. اما کمپوزیسیون و هماهنگی همه جا وجود دارد. وقتی رشته‌های تجسمی یا نمایشی را دنبال می‌کنید اصول مشترکی در آنها وجود دارد که رعایت آنها ضروری است.