به گزارش هنرآنلاین، راینر گوبلز هنرمند آلمانی که برای اجرای پرفورمنسی بینارشته ای در جشنواره تئاتر فجر به ایران سفر کرده بود بعد از بازدید از نمایشگاه جشنواره تجسمی هنرهای فجر به ستاد خبری این جشنواره، گفت: در این نمایشگاه شما می‌توانید با ایده‌هایی مواجه شوید که از یک ذهن متفکر و عمیق که به خوبی جهان اطرافش را شناخته بیرون آمده است.

او گفت: علیرغم این که می دانم این تنها بخشی از هنر تجسمی ایران است که در این نمایشگاه عرضه شده است اما این آثار از لحاظ کانسپت و اجرا آثار منحصر به فردی هستند.

گوبلز با ذکر چند نمونه از آثار نمایشگاه گفت: من در این نمایشگاه مجذوب اثری شدم که در آن زنگوله‌هایی از سقف آویزان بود و مخاطب با حرکت می‌توانست به آن دست بزند و موسیقی تولید کند. چون تحصیلات اصلی من در حوزه موسیقی است، جذب این اثر شدم. از سویی ویدئویی از شهر تهران دیدم که بر روی زمین پخش می‌شد و صداهایی پیرامونش وجود داشت و یا بادکنک‌هایی که شباهتی به حباب داشتند و بسیاری از دیگر آثار.

این هنرمند آلمانی گفت: من در این نمایشگاه جلوه‌هایی را مشاهده کردم که می‌توانم بگویم ایرانی‌ها هنر معاصر را با همان زبانی متداول جهانی که قرار نیست هنری ملی و ناسیونالیستی ارائه کند اما نشانه‌هایی از فرهنگ ایرانی در آن وجود داشته باشد را، به خوبی درک کرده‌اند.

او در خاتمه ابراز امیدواری کرد بتواند در سال آینده پروژه‌ای چند رسانه‌ای برای جشنواره هنرهای تجسمی فجر اجرا کند.

دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر تا ٤ اسفند در موسسه فرهنگی و هنری صبا دایر است.