به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه "بوسه کلیمت به عاشقانه‌های پلاک۴" با آثاری از نگین احتسابیان، فرشیدپارسی کیا، پژمان رحیمی زاده، الهه زارع نژاد، مجید سعیدی، سیوا شهباز، جلال شمس آذران، محمد فدایی، نیلوفر قادری نژاد، مسعود قرایی، صمد قربانزاده، کیوان مهجور و فواد نیکزاد در گالری دنا برگزار می‌شود.

این نمایشگاه که توسط الهام زارع نژاد گردآوری شده است همراه با موسیقی فرزاد جعفرنژاد و نشست ِ شعرخوانی و بررسی عاشقانه های ناظم حکمت، با حضور احمد پوری روز جمعه ۶ بهمن افتتاح می‌شود.

الهام زارع نژاد در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آورده است: " این مجموعه را که سومین قسمت از نمایشگاههای پلاک 4 است ، با رویکرد سه واژه عشق، نفرت و خیانت بر همان منوال قبلی که مبنای آن الهام از یک اثر نقاشی بود، و در این قسمت تحت تاثیر نقاشی بوسه گوستاو کلیمت است، گردآوری کرده ام، پلاک 4 هم، دیوارهای همین گالری دنا است.

کلیمت هنرمندی بود که می‌توانست از آثارش کپی‌های متعدد و قانونی تهیه کند. او به دیگران نیز اجازه می‌داد که کارش را بازتولید کنند ، آثارش از جمله گران‌ترینها در سرتاسر جهان هستند، اما بر بسیاری از اشیاء ارزان و دم‌دستی نیز نقش بسته‌اند، از لیوان و آهن‌ربای مخصوص در یخچال گرفته تا جاکلیدی و دستمال‌آشپزخانه.

ریچارد کورک، منتقد هنری، می‌گوید: "واقعا خارق‌العاده است که محبوبیت کلیمت چنین فراگیر شده، او یکی از آن هنرمندانی است که ـ تعداد‌شان هم زیاد نیست ـ کپی آثارش در همه جا دیده می‌شود. شبیه یک بیماری مسری خارق‌العاده شده، البته مثبت‌تر شبیه یک طوفان و محبوبیت او ناشی از این است که از یک طرف در زمان خودش بسیار پیشرو بوده و روش‌های تازه را تجربه می‌کرد و از طرف دیگر روی سوژه‌هایی کار می‌کرد که به شدت جذاب بوده‌اند .آثار ش به لحاظ حسی و جسمانی بسیار جذابند و مردم بلافاصله به آن واکنش نشان می‌دهند. نوعی احساس آزادی و نشاط که مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

و به هر سو، هنرمندان با الهام از این سوژه ی مشترک می توانند آثاری خلق کنند برای دوران حال و این روزگار ..."

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۸ بهمن به گالری دنا به نشانی میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی بالاتر از چهارراه طالقانی کوچه سوسن پلاک ۴ مراجعه کنند.