سرویس تجسمی هنرآنلاین: طرحی نادر و فراموش شده از وینسنت ون گوگ در آمستردام به نمایش درآمد. آرت دیلی نوشت این طرح ون گوگ به سال 1886 زمانی که او در پاریس زندگی می‌کرد خلق شده است و گاردین نیز نوشته است این اثر ون گوگ پس از 100 سال به نمایش عمومی در آمده است.

این اثر تا به امروز در دست مجموعه داران شخصی بوده است و مجال نمایش عمومی نیافته است. اکنون این طرح نگاره ون گوگ در موزه مرکزی آمستردام به نمایش درآمده است.

ون گوگ فعالیت هنری خود را به عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی شروع کرد. او پس از مواجهه با آثار ژان فرانسوا میله عمیقا تحت تأثیر نقاشی‌های او و پیام اجتماعی آن‌ها قرار گرفت و در همین زمان بود که طراحی را به‌صورت جدی و حرفه‌ای شروع کرد. او از آنجاکه در سن ۳۷ سالگی درگذشت، در واقع تمام آثارش را در ۱۰ سال آخر عمر خویش آفرید که شامل بیش از ۹۰۰ نقاشی، بیش از ۱۱۰۰ طراحی و ۱۰ چاپ است. برخی از مشهورترین آن‌ها در ۲ سال پایانی عمرش کشیده شده‌اند.

ون گوگ در ابتدا تحت تأثیر نقاشی‌های هلندی از رنگ‌های تیره و محزون استفاده می‌کرد تا این‌که برادر جوان‌ترش تئو که به خرید و فروش تابلوهای نقاشی اشتغال داشت بعدها باعث آشنایی او با نقاشان امپرسیونیست شد.

7151