به گزارش هنرآنلاین، نگار نادری‌پور ریس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران در این زمینه گفت :چنانچه مستحضرید انجمن در آستانه ٢٠ سالگیست، تغییرات و اصلاحات اساسنامه حداقل در دهه اخیر دغدغه همه هیات مدیره ها بوده و لزوم به روزرسانی اساسنامه سالهاست که احساس می شود.اما به دلایل متعددی از جمله نیاز به تدوین اساسنامه و مشارکت اعضا و همچنین مشکلات برگزاری مجمع فوق العاده، این مهم به تعویق افتاده بود.

او افزود: یکی از مهمترین مسائلی که از ابتدای پذیرش مسئولیت انجمن در پی آن بودیم اصلاحات اساسنامه بود که پس از تشکیل کارگروه اساسنامه از اواخر سال گذشته و برگزاری جلسات متعدد با هیات موسس انجمن، هیات مدیره‌ها و مسئولین دوره‌های گذشته، اساتید مجسمه‌سازی و حقوقدانان برگزار گردید و نسخه حاضر پس از بارها اصلاح و گنجاندن نظرات اعضا تدوین شد.

به گفته نادری‌پور؛ انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران بزرگترین تشکل مجسمه‌سازان ایران است،این نهاد تخصصی پتانسیل و توان سیاستگذاری‌های کلان در حوزه هنر و مجسمه‌سازی کشور را داراست و تغییرات اساسنامه در جهت گسترش حیطه تصمیم‌گیری انجمن اعمال شده است. به بالاترین رکن انجمن یعنی مجامع عمومی اختیارات بیشتری داده شده و با به وجود آمدن اعضا به وابسته و پیوسته، پروسه به حد نصاب رسیدن و تشکیل مجامع آسانتر خواهد بود. هدف این است که مجامع نقش خود را در تصمیم گیری و سیاستگذار ی‌های انجمن را ایفا نمایند.

او افزود: با تصویب اساسنامه جدید ازین پس بازرس علاوه بر نظارت بر عملکرد مالی، فعالیت‌های هیات مدیره را در چارچوب اساسنامه نیز رصد خواهد کرد. تصویب سند چشم انداز گام بزرگ و موثر دیگری ست. یکی از نگرانی‌ها و مشکلات انجمن‌ها تغییر سیاست‌های هیات مدیره در هر دوره است. چشم‌انداز ، اهداف استراتژیک و عملیاتی مانند نقشه راه، به همگرایی بیشتر در سیاستگذاری هیات مدیره ها منجر خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از اعتماد و مشارکت بالای اعضا، ابراز امیدواری کرد که تداوم این همدلی و همبستگی میان اعضا به انجمنی بالنده و پویاتر بیانجامد.