به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گروه هنربانی آوام و سایت تندیس، تروما از کلن اولین نمایشگاه داخلی نقاشی اکبر یادگاری هنرمند بینارشته‌ای و صاحب نام ایرانی ساکن آلمان است که جمعه 22 دی ماه همزمان با حراج تهران در گالری آتبین به نمایش گذاشته می‌شود.

آثار یادگاری دارای لحنی فرمال و فیگوراتیو است. همچنین مهاجرت یادگاری به آلمان همزمان با نهضت دوباره شکوفایی نقاشی در جهان هنر بوده است. این همزمانی در طی دهه 80 تا امروز از او هنرمند منحصر به فرد ساخته است. اکبر یادگاری که از پیشکسوتان تئاتر و ادبیات نمایشی است پس از سال‌ها زندگی و کار در آلمان و برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی متعدد در  سایر کشورها، اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی خود را در ایران برگزار خواهد کرد.

یادگاری در این نمایشگاه گزیده‌ای از جدیدترین آثار سی سال نقاشی خود را عرضه خواهد کرد که در آن ردپای مهاجرت، مفاهیم ایرانی در ادغام با فرهنگ بصری آلمان معاصر و تئاتر دیده می‌شود.

اکبر یادگاری در استیتمنت نمایشگاه خود این‌چنین می‌نگارد: من از معنائی که به چیزی داده‌اند دوری می‌کنم تا با فهم خودم آن چیز را ببینم و به تصویر بکشم و چون با شناخت تازه معلوم نمی‌شود تصویر از کجا می‌آید و به چه چیزی ختم می‌شود برای پیدا کردن مفهوم واقعی آن چیز گفت‌وگویم با کار آغاز می‌شود و تا جائی پیش می‌رود که نمی‌دانم من کار را دگرگون می‌کنم یا کار مرا دگرگون می‌کند. در چنین لحظات ریتم کار کردنم چنان سریع می‌شود که انرژی و توان بسیار بالائی را به‌کار می‌برم. رنگ‌های خالص را کنار هم قرار می‌دهم و از ابزارهای متفاوت از قلم مو تا دستمال کاغذی استفاده می‌کنم. آبستره برای من تهی کردن هر پدیده‌ای از معناهای تحمیلی به آن و رها کردنش برای بیان معناهای تازه‌اش می‌باشد.

لازم به ذکر است نمایشگاه در تاریخ جمعه 22 دی ماه از ساعت 16 تا 21 گشایش می‌یابد و تا تاریخ 3 بهمن ماه در گالری آتبین برقرار است. 

 علاقمندان برای بازدید می‌توانند روزانه از ساعت 16 تا 21 به گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ مراجعه کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 88545970 تماس حاصل فرمایید.