به گزارش هنرآنلاین، نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچون هفته‌های گذشته نمایشگاه‌های متعددی را برای علاقه‌مندان در زمینه‌های مختلف به نمایش درآورده‌اند. 

نگارخانه لاله

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان دور، امـا نـزدیـک، با آثاری از ۳۹ هنرمند، تا ۱۹ دی در نگارخانه لاله پذیرای علاقه‌مندان است.

آثار این نمایشگاه به کوشش سعید دولتی گردآوری شده است و یکی از اهداف برگزاری آن توجه به خلاقیت‌های هنرمندان کمتر شناخته شده و غالبا جوانی است که در نقاط مختلف دور و نزدیک کشور بوده و به صورت مستمر فعالیت هنری داشته اند، اما به دلیل محدودیت‌های مختلف، فرصت کمتری برای معرفی آثار خود را در گالری‌های تهران داشته اند و شاید این نمایشگاه تاملی باشد بر فعالیت و تلاش‌های تجسمی آنان. نقاشانی از اقلیم‌ها و نقاط جغرافیایی مختلف کشور همچون: خراسان، سمنان، کهکلیویه، آذربایجان، مازندران،همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، تهران، البرز،اردبیل، قزوین و... بی شک این زیست‌های متفاوت، به نقش و رنگ‌های متفاوت نیز منتهی شده که زیبایی و جذابیت این همنشینی را دو چندان می‌کند.

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه شامل: الهام گردون زاده، الهه حاجی خانی، پروانه بابایی، پریسا رحمانی، بوژان رحیمی، جهانبخش امیربیگی، خدیجه رجبی، خسرو انصاری، حمیده سبحانی فرد، رضا رشیدپور، سحرناز کتانی، سحر طریقی، سحر موسوی، صحرا عابدینی، سعید اسکندری، سعید دولتی، سلمان بهرام نژاد، سوسن شریفی، سیامک شیری، شکوفه افراشته، شیما چیت سازیان،  شیوا بابایی، صابر سلیمانی، صدیقه فتح الله زاده، عاطفه مهرورز، علی غیبی، گیلدا هاشم زاده، لیلا مهردادیان، مجتبی سیادتی،  مریم سلمان، معصومه طریقی، مهدیه سعیدی، مهسا حبیبی، مینا رحیم بخش، نازک مریدپور، نسرین نجفی، نسیم ذوالفقار، نعیم شفیعی، هژار سعیدی می‌شود.

 نمایشگاه دور، اما نزدیک روز جمعه ۱ دی در نگارخانه لاله گشایش یافت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید تا ۱۹ دی در روزهای عادی از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ و پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳به جز روزهای تعطیل به نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی،ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۹۶۰۴۹۲ تماس بگیرند.

موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس تاریخی «مردم معمولی» مجموعه‌ای از عکس‌های آنتوان سوریوگین از عکاسان برجسته دوره قاجار است. در این نمایشگاه ۵۰ قطعه عکس ۲۰ در ۳۰ سانتی‌متر از این عکاس به نمایش گذاشته خواهد شد. این عکس‌ها زندگی روزمره مردم معمولی در دوران قاجار را نمایش می‌دهند.

آنتوان سوریوگین (زاده ۱۲۰۹، درگذشت ۱۳۱۲ خورشیدی) یک عکاس روسی-گرجی-ارمنی حاضر در ایرانِ عصر قاجار و پهلوی بود. آنتوان سوریوگین با ۵ دهه فعالیت حرفه‌ایِ عکاسی، یکی از مهمترین شاهدان زندگی ایرانیان از دوران ناصرالدین شاه تا سلطنت رضاشاه است. وی برای کامل کردن مجموعه عکس‌های خود تمامی ایران را زیر پا گذاشت و از سوژه‌های گوناگون بهترین تصاویر را تهیه کرد. مردم، مناظر، بناهای تاریخی، آداب و رسوم، مشاغل و حرفه‌ها، اشیا و سرانجام تمام زوایای زندگی ایرانیان سوژه عکاسی او بودند.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا روز شنبه ۳۰ دی ماه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند.

نگارخانه شفق

نمایشگاه گروهی نقاشی و تصویرسازی «گذری بر من» در نگارخانه فرهنگ‌سرای شفق تا ۱۹ دی‌ماه میزبان علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه  آثار حورا پیش قدم، سالومه دارابیان و جوانه پیشکاری با ارائه ۲۵ اثر در ابعاد متفاوت و با تلفیقی از سبک‌های اکسپرسیونسیم، رئالیسم و ... با تکنیک‌های چاپ و مدیا با به‌کارگیری رنگ اکرولیک و گاهی مدادرنگی با تابلوهایی بر روی بوم و مقوا به نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه یاد شده می‌توانند تا ۱۹دی از ساعت ۹ تا ۲۰ به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۵۵۴۰۱۸ تماس بگیرند.

نگارخانه پردیسان

فرهنگ‌سرای فردوس ۲۰ تابلو دیدنی از آثار نقاشی «شهرزاد زمانی» بانوی هنرمند و جوان را با تکنیک‌های هنر نقاشی از جمله رنگ روغن و اکرلیک در نگارخانه پردیسان به نمایش گذاشته است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۱ دی ماه ساعت ۹ تا ۱۸ به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهار راه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند.

نگارخانه گلستان

«از طهران تا تهران» عنوان نمایشگاه عکسی از محمدعباس نژاد فارغ التحصیل رشته عکاسی از پردیس هنرهای زیبا و دانش آموخته نت دات خبری است. در این نمایشگاه ۳۰ اثر در ابعاد ۳۰*۴۰ به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید نمایشگاه تا ۲۱ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹  به نگارخانه گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین‌تر از میدان هلال احمر، جنب پارک فدک فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۱۳۸۰۲ تماس بگیرند.

نگارخانه فانوس

۳۰ اثر برگزیده از آثار هنرمند خودآموخته حسن مرادی که با استفاده از خودکار ترسیم شده از ۱۷ دی‌ماه به مدت ۱۲ روز پذیرای علاقه‌مندان است. 

حسن مرادی در کارنامه هنری خود برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در سطح نگارخانه‌های برتر تهران را دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از ساعت ۹ صبح به آدرس میدان قزوین،خیابان قزوین،خیابان شهید مرادی ،بوستان رازی فرهنگسرای رازی مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۴۲۳۳۵۳ تماس بگیرند.

نگارخانه آفرینش نقش

نمایشگاه «بازگشت پاییز» با هدف ایجاد فضایی مناسب برای معرفی، حمایت و جذب استعدادهای جوانان و گسترش هنر و نیز ارتقای سواد بصری شهروندان در زمینه‌های هنری، حمایت و تشویق هنرمندان تا ۲۲ دی‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

در این نمایشگاه بیش از ۴۰ اثر هنری با سبک رئال و تکنیک‌های سیاه قلم، پاستل و مداد رنگی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان به هنر نقاشی می‌توانند به نشانی: فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره، فرهنگ‌سرای اشراق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۳۵۴۷۳۵ تماس بگیرند.

نگارخانه آفتاب

۲۰ اثر از نقاشی دکوراتیو با  موضوعات ذهنی و تکنیک نقش برجسته (تلفیق مجسمه‌سازی و نقاشی) از آثار مریم جنتی و مریم خلیلی تا ۲۱ دی‌ماه زینت بخش فضای نگارخانه آفتاب خواهد بود.

مریم جنتی کارشناس رشته کامپیوتر است و دارای مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان است و مدت ۲۰ سال است که در زمینه هنر فعالیت می‌کند. مریم خلیلی کارشناس مترجمی زبان فرانسه است و در زمینه هنرهای دکوراتیو مشغول فعالیت است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر به نشانی: خیابان دکتر شریعتی روبه‌روی خیابان دولت، خیابان امام‌زاده، فرهنگ‌سرای آفتاب مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۰۰۹۰۰۰ تماس بگیرند.