به گزارش هنرآنلاین، اجرای آیین اختتامیه پنجمین سرو نقره ای بر عهده امید نعمتی خواننده گروه پالت بود. در این رویداد مسئولین فرهنگی چون محمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر، مجید ملانوروزی مدیر مرکز هنرهای تجسمی و مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و هنرمندانی چون قباد شیوا، مصطفی اسدالهی، مجید بلوچ، بهرام کلهرنیا و ... حضور داشتند.

در این مراسم ایمان صفایی دبیر پنجمین جشنواره سرو نقره‌ای  با بیان اینکه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در بحران مشارکت بسر می‌برد گفت: در این دو سالانه انجمن تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری مشارکت اعضا به عمل آورد که در این بخش با سختی‌هایی روبرو بودیم.

وی با اشاره به مشارکت ۸۰ نفره اعضا با شماره عضویت زیر ۱۰۰۰ گفت: از اعضای جوان‌تر و با شماره عضویت بین  ۱۵۰۰ تا ۱۶۵۰ حدود ۵۰ نفر در این رویداد شرکت کرده‌اند که این موضوع شاید به علاقه و اشتیاق  اعضا  جوان انجمن برای نمایش آثارشان برمی‌گردد.

وی با ارائه آمار شرکت‌کنندگان در هر بخش به ۲ بخش جنبی این رویداد اشاره کرد و گفت: ما در این رویداد دو بخش جنبی داشتیم که اینجا باید از استادم آقای مثقالی تشکر کنم که به همت ایشان و رضا بختیاری‌فرد، امید امامیان و هیربد لطفیان توانستیم رویداد تخصصی تایپ دیزاین را برگزار کنیم.  رویداد پلاکارت نیر دیگر اتفاق جنبی سرو پنجم بود که آن ‌هم با همراهی علی بختیاری، استدیو کارگاه، موزه سینما برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان قرارگرفت.

در ادامه این رویداد جوایز بخش طراحی "نشان و هویت" با حضور حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور داوران این بخش اهدا شد. در این بخش سرو نقره‌ای به حمیدرضا قدسی برای "هم‌کافه" تعلق گرفت و از دامون خانجانزاده برای "کوییک" و سلیم صالحی برای "آپ" تقدیر شد.

در بخش "طراحی هویت‌بصری" نیز سرو نقره‌ای به ساناز سلطانی برای "فصلنامه زرد" اهدا شد و از محمدرضا عبدالعلی برای "سمپوزیوم مجسمه‌سازی" و فرید یاحقی برای"گل من" تقدیر شد.

در بخش "گرافیک نشر" هیات داوران تندیس سرو نقره‌ای را به مجید عباسی برای مجموعه "جهان تازه‌ شعر" اهدا کرد و از محمد بازدار برای "انقلاب و چهنو" و مصطفی بهزادی برای گالری "آب انبار" تقدیر به عمل آمد.

همچنین در بخش "طراحی صفحه‌آرایی" هیات داوران سروی را اهدا نکردند و فقط از احمدعلی عسلی برای "ماهنامه ادبی هنری هنگام" و مرتضی آکوچکیان برای "اصفهان به روایت جهانگردان" تقدیر شد. در بخش "پروژه" نیز آریا کسایی برای مجموعه آثار موفق به دریافت تندیس سرو نقره‌ای شد و از مجتبی ادیبی برای "آلبوم موسیقی داماهی" و محمود جهانی‌مقدم برای "نخستین کتاب مد و لباس ایران" و هوداد مسلمی‌نژاد برای کتاب گالری "زیرزمین دستان"  تقدیر شد.

مصطفی اسدالهی رییس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران سخنران بعدی بود که در صحبت‌های کوتاهی با اشاره به اینکه حال انجمن خوب است گفت: ما امروز خوشحالیم که اعضا مشارکت فعالی داشته‌اند و من باید از اعضایی که در این رویداد شرکت کردند تشکر کنم.

وی با اشاره به ۲۰ سالگی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران گفت: با همه فراز و نشیب‌ها انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران موفق بوده و انجمن برتر هنرهای تجسمی هستیم.

اسدالهی با ذکر نام مرتضی ممیز و قباد شیوا از بنیانگذاران این انجمن تشکر کرد.

در بخش تبلیغات نیز در بخش "طراحی کمپین تبلیغاتی" سرو نقره‌ای برای مجموعه آثار به "استودیو کرگدن" تقدیم شد.

در بخش "طراحی بسته‌بندی" نیز جایزه سرو نقره‌ای به سیدمصطفی سیدابراهیمی برای طراحی بسته‌بندی "زعفران نتاسف" تقدیم شد و از احسان اکبری برای بسته‌بندی بیسکویت "دلاتو" تقدیر به عمل آمد.

در بخش دیجیتال هیات داوران تندیس نقره‌ای را برای "تیتراژ پایانی فصل چهارم خندوانه" به بهراد جوانبخت تقدیم کرد و از مرتضی آکوچکیان برای موشن‌گرافی "کافه آ" و فرید یاحقی برای موشن "نه به مواد" با  لوح تقدیر قدردانی شد.

همچنین داوران دربخش وب‌سایت هیچ اثری را شایسته سرو و تقدیر ندانست.

بخش "تایپ‌فیس" یکی دیگر از بخش‌های سرو پنجم بود. در این بخش هیات داوران با هدف حمایت از طراحان و تشویق برای تلاش در ارتقای کیفیت طراحی تایپ قلم قرآنی "واضح" اثر رضا بختیاری‌فرد و امید امامیان و تایپ‌فیس "آذر" اثر علی سجادیه را شایسته تقدیر دانست.

در آخرین بخش سرو پنجم که با عنوان بخش ویژه معرفی شده بود هیات داوران در ۴ بخش سرو نقره‌ای را اهدا کرد.

در بخش بهترین استودیو، سرو نقره‌ای به "استودیو کارگاه" تعلق گرفت. همچنین در بخش برترین مدیر تولید هویار اسدیان توانست سرو نقره‌ای را کسب کند. در بخش برترین طراح جوان سام کشمیری منتخب هیات داوران بود و در نهایت در بخش بهترین سفارش‌دهنده، "بانک ملت" جایزه را از آن خود کرد.