سرویس تجسمی هنرآنلاین، حبیب الله صادقی، هنرمند نقاش، نقد را حق مسلم مردم دانست و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نقد اخلاقی و محترمانه حق مسلم مردم است کما اینکه خود من نیز به عنوان یک هنرمند انقلابی همواره در آثارم شرایط اجتماعی را نقد کرده‌ام اما باید بدانیم که این نقد در چه ساختاری باید جاری شود.

او ادامه داد: ما بر اساس آموخته‌های امام (ره) همواره با چشمی بینا و روشنگر در جهت دفاع از مکتب و معصومیت دین و مظلومیت پیامبر (س) و دفاع از ارزش‌های دینی‌مان حرکت می‌کنیم لذا در این راستا قطعا نیازمند نقد اخلاقی و درست هستیم.

این هنرمند نقاش تصریح کرد: جهان امروز قطعا نیازمند اینترنت، داده‌پردازی و روایت و اخبار است، ضمن اینکه مشکلاتی چون فرار مغزها، نبود شغل و... در جامعه بدیهی است اما این بدان معنا نیست که انتقاد را با مسائلی که باعث حاشیه‌سازی و سوء‌استفاده دشمنان می‌شود، همراه کنیم.

صادقی تاکید بر احترام را مولفه نخست نقد دانست و گفت: بدیهی است که باید به آراء و نظرات مردم احترام گذاشت اما من معتقدم که این نظرات و انتقادات باید در چارچوب حفاظت از معنای بزرگ انقلاب و دین و شرف ملی باشد.

او با اشاره به صحبت‌های نتانیاهو و ترامپ بیان کرد: گرفتاری‌های اقتصادی مردم سبب شد که در روزهای اخیر روند انتقادات به سمت آشوب حرکت کند و سبب برخی تحرکات نامناسب شود، مسائلی که سبب شد بیگانگانی چون ترامپ و نتانیاهو یا مجاهدین خلق از آب گل آلود ماهی بگیرند و نقد را به مسیر نامناسبی هدایت کنند.

این هنرمند نقاش اظهار کرد: نقد باید همواره به صورت، ساری و جاری در دل جامعه وجود داشته باشد لذا نباید آن را به بحران سیاسی تبدیل کنیم تا دشمنان از آن بهره‌برداری کنند، کما اینکه مقام معظم رهبری نیز بر نقد سالم تاکید دارند. البته مدیران و مسئولان نیز باید در راستای رفع مشکلات مردم و نقدهای وارده حرکت کنند.