به گزارش هنرآنلاین؛ کامبیز درم بخش،؛ عضو هیات انتخاب و داوری این جشنواره گفت: در این جشنواره سعی می‌شود طرح‌ها و آثاری که درباره استفاده صحیح از خودرو، فرهنگ‌سازی درباره ترافیک، مبارزه با آلودگی هوا و حفظ محیط زیست است در نظر گرفته شود.

درم بخش افزود: ما هر روز با خودرو سر و کار داریم و خودرو بخشی از زندگی ماست اما مساله مهم استفاده صحیح از خودروست تا وسیله ای که مورد نیاز ماست به دشمن ما تبدیل نشود. جشنواره عکس و کارتون خودرونما و رویدادهای دیگر در این زمینه می توانند آگاهی بدهند تا تاثیراتی روی مردم و سازندگان خودرو داشته باشد. خودروها باید از ایمنی برخوردار باشند و از سوی دیگر مردم هم درست از خودرو استفاده کنند تا کار به تعطیلی مدرسه و دانشگاه به خاطر آلودگی هوا نرسد.

داور جشنواره عکس و کارتون خودرونما کاریکاتوریست‌ها تاکنون درباره خودرو، ایمنی و مسایل زیست محیطی زیاد کار کرده اند و انتقادات خود را بیان کرده‌اند اما متاسفانه تاثیر لازم را نداشته است و امیدواریم این جشنواره بتواند تاثیرگذار باشد.

درم بخش افزود: متاسفانه در کشور ما عده‌ای بی‌دلیل از خودرو استفاده می‌کنند و در جایی خواندم که ایرانی‌ها از خودرو استفاده‌های مختلف می‌کنند، از جمله اینکه از خودرو به جای پالتو استفاده می‌کنند و وقتی هوا سرد است در خودرو می‌نشینند یا با بوق زدن با هم گفتگو می‌کنند، بنابراین باید درباره استفاده از خودرو آگاه سازی شود.

درم بخش با تاکید بر ایمنی و سلامت در تولید خودروها گفت: سلامت خودروها یا استفاده از خودروهای زیست محیطی می‌تواند در این رویدادها مورد توجه قرار گیرد. در شهر پکن در کشور چین حدود شش میلیون خودرو وجود دارد اما بوی گازوییل و بنزین احساس نمی‌شود، بنابراین سلامت و ایمنی خودروها اهمیت بسیاری دارد.

هفته‌نامه "خودرو امروز" با هدف ترغیب هنرمندان حرفه‌ای به تولید آثار هنری ارزشمند در حوزه خودرو، خلق آثاری با نگاه ویژه به نقش خودرو در زندگی و کشف استعدادهای هنری جوان و ویژه در حوزه صنعت خودرو و حمل و نقل جشنواره خودرونما را در دو شاخه عکس و کارتون برگزار می‌کند و علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند تا 16دی ماه آثار خود را به سایت جشنواره به نشانی  www.carsfestival.com ارسال کنند.