به گزارش هنرآنلاین، فراخوان نمایشگاه بین‌المللی نقاشی و تصویرگری با موضوع آیین‌های نوروزی به عنوان یکی از مشترکات فرهنگی کشورهای منطقه اکو منتشر شد.

موسسه فرهنگی اکو و انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران با هدف تبادل تجربه میان هنرمندان معاصر منطقه اکو در نظر دارند نمایشگاه نقاشی و تصویرگری آیین‌های نوروزی در منطقه اکو را از زاویه دید هنرمندان کشورهایی برگزار کنند که آیین نوروزی با احترام در آنها برپا می‌شود.

در این فراخوان از همه هنرمندان رشته‌های نقاشی و تصویرگری که به موضوع نوروز و آیین‌های آن از منظر فرهنگ بومی خویش پرداخته‌اند، دعوت می‌شود تا در این نمایشگاه شرکت کنند.

مقررات شرکت در نمایشگاه:

-        حضور برای کلیه هنرمندان آزاد است.

-        هر هنرمند مجاز است تصویر حداکثر 5 اثر برگزیده خود را با فرمت JPG و با حجم حداکثر 5 مگابایت همراه با شناسنامه اثر (شامل موضوع، تکنیک، ابعاد، سال خلق اثر) و رزومه هنری خود در فرمت فایل WORD تا تاریخ 10 بهمن ماه 1396 به ایمیل دبیرخانه به نشانی art.festival@avoa.ir ارسال کند.

لازم به ذکر است که هر اثر می‌بایست به صورت جداگانه نامگذاری شده، همراه با شناسنامه خود در یک فایل فشرده قرار گرفته و در نهایت کلیه آثار نیز در قالب یک فایل فشرده نهایی از طریق ایمیل تحویل دبیرخانه نمایشگاه شود.

-        فایل نهایی به زبان انگلیسی و به شکل زیر نامگذاری و ارسال شود:

Country-familiyname-firstname

-        آثار ارائه شده باید در سه سال اخیر خلق شده باشد.

-        تکنیک آثار آزاد است. (هنرمند محدودیت در شیوه اجرا ندارد).

-        ابعاد آثار ارائه شده حداکثر تا 50 در 70 سانتی متر باشد.

-        اصل آثار منتخب می بایست در تاریخ 7 اسفندماه 1396 به محل برگزاری نمایشگاه تحویل داده شود.

-        به هر اثر منتخب، یک پوستر نمایشگاه، پنج کارت دعوت و گواهی شرکت در نمایشگاه به زبان انگلیسی با امضا و مهر انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران و موسسه فرهنگی اکو اهدا می شود.

-        در صورت تهیه کاتالوگ از آثار نمایشگاه، از هر هنرمند به تعداد آثار منتخب، هزینه ای جداگانه دریافت می شود.

دبیرخانه جشنواره مجاز است از تصاویر آثار ارسالی با ذکر نام صاحب اثر در مواد تبلیغاتی، انتشار کتب، فضای مجازی و ... استفاده نماید.

مهلت ارسال آثار : 10 بهمن ماه 1396

اعلام نتایج پذیرش آثار: 30 بهمن ماه 1396

زمان نمایشگاه: 23 فروردین ماه تا 2 اردیبهشت ماه 1397

آدرس نمایشگاه : تهران، خیابان موحد دانش (اقدسیه)، کوچه ناز، شماره 10 نگارخانه دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو

محمدعلی حجازی، دبیر اجرایی این رویداد فرهنگی و هنری است، عادله رفائی مدیریت هنری و پریسا فیروزکوهی مدیریت بخش بین‌الملل این رویداد را برعهده دارند.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب سایت www.avoa.ir و یا تماس با شماره تلفن 27673259 اطلاعات بیشتری نسبت به این رویداد کسب کنند.