سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه مجسمه رامین اعتمادی بزرگ با عنوان "دست‌هاى من جهان تو را تغییر مى‌دهد" در گالری ثالث برپاست. اعتمادی در گفت و گو با هنرآنلاین با اشاره به اینکه 14 اثر در این مجموعه نمایش داده شده است گفت: این مجسمه‌ها با فایبرگلاس ساخته شده و روی آنها نقاشی شده است. همچنین مجسمه‌ها روی قاب‌هایی با روکش چرمی نصب شده‌اند.

اعتمادی افزود: این نمایشگاه بخش سوم از یک سه‌گانه عاشقانه به نام "تریلوژی عشق" است. اولین بخش این مجموعه 5 سال پیش با ‌نام "ما عشق را رعایت کرده‌ایم" از مجموعه اسناد شخصی به نمایش گذاشته شد. دومین مجموعه "ویس و رامین" نام داشت که از مجموعه اسناد تاریخی بود و سال 93 به نمایش درآمد. مجموعه "دست‌های من جهان تو را تغییر می‌دهد" بخش سوم و پایانی این سه‌گانه و از مجموعه اسناد تاریخی است.

او درباره مجموعه‌های اسناد شخصی و اسناد تاریخی گفت: تمام آثار من به نوعی با سند ارتباط دارند، یعنی یا از اسناد واقعی استفاده کردم یا در آنها سندسازی کرده‌ام. هر سه مجموعه با قالب‌گیری از بدن خودم و با جزییات بسیار زیاد ساخته شده‌اند و در واقع بدن خودم را به سند تبدیل کرده‌ام. پیش از این هم در مجموعه "ویس و رامین" که قدیمی‌ترین داستان عاشقانه دنیا است، خودم را به جای رامین قرار دادم و آن اسطوره را امروزی کردم. به همین دلیل آثار من شکل سند پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه ساخت این مجموعه دو سال و نیم زمان برده و تکنیک پیچیده‌ای داشته است گفت: در این آثار تکه‌هایی از بدن دیده می‌شود و مانند آثار تاریخی است که معمولا تکه‌تکه هستند و فقط قسمت‌هایی از آنها در موزه‌ها دیده می‌شود. از سوی دیگر در این آثار به مینیاتور پرداختم و همان دقت و ظرافتی که در مینیاتور ایرانی وجود دارد در مجسمه‌های من هم دیده می‌شود.

اعتمادی درباره استفاده از نقوش کاشی‌کاری عالی‌قاپو گفت: کاشی‌های باقی مانده از رضا عباسی و شاگردانش سال‌ها فراموش شده بود و به آنها توجهی نمی‌شد. اما من اصل آن نقوش را با اکریلیک روی بدن‌ها اجرا کردم و فضایی جدید به وجود آوردم. این طرح‌ها روی سطح کاشی کاملا تخت قرار می‌گرفتند، اما حالا روی سطوح پر پیچ و خم قرار گرفته و پرسپکتیو پیدا کرده‌اند.

افتتاح نمایشگاه مجسمه رامین اعتمادی‌بزرگ در گالری ثالث

او با اشاره به اینکه مجموعه "دست‌هاى من جهان تو را تغییر مى‌دهد" مرحله بعد از عشق را نمایش می‌دهد، گفت: این آثار در پایان مجموعه عاشقانه‌ها، نشان دهنده تاثیری است که آدم‌ها بعد از جدا شدن روی یکدیگر می‌گذارند. تکه‌هایی از کاشی‌های جذاب و زیبا که دیگر چیزی از آنها باقی نمانده است، تکه‌های عاشقانه و یادگاری‌هایی که در حسرت داشتن آنها هستید.

اعتمادی افزود: در تمام آثار من بخشی از خودم وجود دارد و شاید این موضوع امضای آثارم باشد. موضوع تمام کارها به من ربط دارد یا به گونه‌ای در آن درگیر بوده‌ام. با آوردن بخشی از وجود خودم در این آثار، یک تجربه شخصی را عمومی می‌کنم. این مجموعه نیز یک عاشقانه شخصی است که در ترکیب با تاریخ به یک موضوع عمومی تبدیل می‌شود.

این هنرمند ادامه داد: در نمایشگاه ویدئویی ساخته خانم اشا صدر نمایش داده می‌شود که مراحل ساخت مجسمه‌ها را به مخاطب نشان می‌دهد. همچنین کاتالوگی از سه مجموعه اخیر من منتشر شده که یادداشت‌هایی از آیدین آغداشلو، صادق بریرانی و اشا صدر به همراه متن‌هایی از پروفسور ژان پیر برگودیو و ژان باتیست شان توازو که از اساتید دانشگاه سوربن هستند و آثار من را پیگیری می‌کنند، در آن وجود دارد.

گفتنی است نمایشگاه "دست‌هاى من جهان تو را تغییر مى‌دهد" تا 13 دی ماه در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ١٤٨ ادامه دارد.