سرویس تجسمی هنرآنلاین، یلدا شجاعی، هنرمند نقاش درباره برگزاری نمایشگاه "سیمای طبیعت" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه حاصل یک سال و نیم کار ممتد من بر روی طبیعت و حیوانات بود زیرا به شخصه این حوزه را بسیار  دوست دارم و برای آن ارزش قائلم.

او ادامه داد: در این مجموعه 15 تابلو در ابعاد 100 در 70 و 5/1 در 1 قرار دارد که از یک گل کوچک آغاز و به دشت فراخ شقایق ختم شده است در واقع کلیه آثار این مجموعه با وجود استقلال معنایی که دارند، به یکدیگر مرتبط هستند و در نهایت مفهومی کلی از طبیعت و هستی را ارائه می‌کنند.

این هنرمند تصریح کرد: این آثار عموماً حاصل طبیعت‌گردی‌های ممتد من و عکس‌هایی است که از این حوزه جمع‌آوری می‌کنم.

نمایشگاه سیمای طبیعت یلدا شجاعی

شجاعی  توجه به گونه‌های خاص جانوری را در راستای احترام به محیط‌زیست دانست و گفت: در این مجموعه من سعی کردم که گونه‌های خاص حیوانی را بر مبنای نوع حالت‌های احساسی انتخاب کنم به همین خاطر در بخشی از این نمایشگاه سعی کردم به مسئله انقراض یوز ایرانی بپردازم به همین خاطر بخشی از احساسات مادرانه این حیوان را به تصویر کشیدم.

او فضای خلق شده در این آثار را تلفیقی خواند و اظهار کرد: فضایی که در اغلب آثار این نمایشگاه وجود دارد، تلفیقی از طبیعت ذهنی من است.

این هنرمند ایده اجرایی این نمایشگاه را مربوط به علائق شخصی خود دانست و بیان کرد: علاقه شدید من به طبیعت سبب شد که از بدو امر به دنبال نمایشگاهی از طبیعت برای نخستین نمایشگاهم باشم به همین خاطر در مجموعه سیمای طبیعت از دست شقایق تا کوه دماوند را مد نظر قرار دادم.

نمایشگاه سیمای طبیعت یلدا شجاعی

شجاعی از اجرای دومین نمایشگاه خود در ژانر و نوعی متفاوت خبر داد و افزود: قصد دارم که در دومین نمایشگاه انفرادی وارد حوزه‌های متفاوت‌تری شوم و سبک و سیاقی کاملاً مجزا از این نمایشگاه را اجرا کنم.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند تا 6 دی‌ماه همه روزه از ساعت 16 الی 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریم خان زند- خیابان حسینی – کوچه اعرابی6- پلاک 2 – طبقه دوم مراجعه کنند.