به گزارش هنرآنلاین، هارتوینگ فیشر؛ رییس موزه بریتانیا ضمن بازدید از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و نمایشگاه آثار حجمی و طراحی‌های آثار تونی کرگ (هنرمندانگلیسی - آلمانی) با علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران ضمن خیر مقدم به رییس موزه بریتانیا (بریتیش میوزیوم)، ابراز امیدواری کردکه جهانیان بتوانند از آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران بازدید داشته باشند و ما بتوانیم این آثار را که در برگیرنده مهم‌ترین آثار هنرمندان معاصر ایران و مدرنیست غربی است در موزه‌های مهم و مطرح جهان به نمایش بگذاریم.

هارتوینگ فیشر؛ رییس موزه بریتانیا ضمن ابراز شگفتی از معماری بی نظیر موزه و با خوشحالی از اینکه توانسته است، از آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را بطور یکجا بازدید کند، گفت: در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران آثار ارزشمند و منحصر بفردی از هنر مدرن غرب و هنر معاصر ایران با تنوع سبک‌های هنری وجود دارد که هر هنرمند و هنر دوستی آرزوی دیدن این گنجینه کمتر دیده شده را از نزدیک دارد.

رییس موزه بریتانیا ضمن بازدید از آثار تونی کرگ گفت: مجموعه‌ای که از این هنرمند در گالری‌های موزه به نمایش درآمده است و با توجه به شناختی که من از تونی کرگ دارم، یکی از کامل ترین مجموعه های به نمایش در آمده از این هنرمند است.

هارتوینگ فیشر در پایان این دیدار افزود: با توجه به ظرفیت بالای موزه هنرهای معاصر تهران و جایگاه بین‌المللی آن می‌توانیم در آینده نزدیک همکاری‌های فرهنگی و هنری بین موزه بریتانیا و موزه هنرهای معاصر تهران را داشته باشیم.