سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه عکس‌های ابراهیم حقیقی با عنوان "خانه ابری" در گالری گلستان برقرار است. حقیقی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: در این مجموعه 23 عکس و 7 چاپ سیلک‌اسکرین وجود دارد که عکاسی آنها از 20 سال پیش آغاز شد. اما تعدادی از عکس‌ها در یک سال گذشته و پس از اینکه کار روی شعرهای نیما یوشیج به ذهنم رسید، گرفته شد.

حقیقی ادامه داد: در ادامه خط‌نگاره‌هایی که چند سالی است انجام می‌دهم، اشعار نیما هم در ذهنم بود و اتودهای زیادی بر اساس آنها طراحی کرده بودم. سال گذشته تصمیم گرفتم نمایشگاه جدید خود را به اشعار نیما اختصاص دهم.

او با بیان اینکه همه تصاویر با تکنیک دیجیتال عکاسی شده‌اند افزود: آثار سیلک اسکرین این مجموعه بین 10 تا 16 رنگ دارند و در کارگاه‌های پیشرفته توسط متخصصین، چاپ شده‌اند. در زمان چاپ آنها در کارگاه حضور داشتم و نظارت می‌کردم تا رنگ‌ها به شکل مناسبی دربیایند.

حقیقی درباره لوکیشن عکس‌ها گفت: طبیعتا وقتی صحبت از نیما می‌شود باید مناظر شمال ایران را انتخاب کرد. بر همین اساس از میان عکس‌های قدیمی خودم مناظر مناسب را انتخاب کردم و همچنین متناسب با اشعار نیما عکس‌های جدیدی را گرفتم.

او با بیان اینکه این آثار نوعی تصویرگری هستند، درباره کوچک بودن ابعاد آثار گفت: این موضوع دو دلیل داشت. نخست اینکه این مجموعه برای گالری گلستان آماده شد و به دلیل کوچک بودن فضای گالری باید آثار کوچک‌تری نمایش می‌دادم. نکته دوم این است که وقتی ابعاد آثار بزرگ می‌شود قیمت کار هم بالا می‌رود و مدتی است خریداران بضاعت پرداخت قیمت‌های بالا را ندارند.

گفتنی است نمایشگاه "خانه ابری" تا 29 آذرماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 ادامه دارد.