سرویس تجسمی هنرآنلاین، محمدرضا فقیهی، هنرمند مفهومی، برگزاری نمایشگاه "نامحدود" را نتیجه انتقادات دانست و در این باره گفت: زمانی که من شروع به تصویرسازی کردم، این رشته طرفداران چندانی نداشت به همین خاطر اغلب اطرافیان به من انتقاد می‌کردند که به سمت شکل متداول هنر در جامعه تجسمی حرکت کنم چرا که این شکل از هنر اساساً دیده نمی‌شود و جایگاهی ندارد اما همین نگاه محدود دیگران سبب شد که من به این سمت سوق پیدا کنم و فضایی نامحدود از آن بیافرینم.

او در خصوص دلیل انتخاب نام "نامحدود" برای نمایشگاه خود توضیح داد: مساله اینجاست که همه ما در تمامی دوران زندگی از روزهای ابتدایی گرفته تا آموزش، تحصیل و حتی فضای کار، همیشه درگیر باورهای محدودی بوده‌ایم که به ما انتقال داده شده است این در حالی است که ذهن ما نامحدود و قادر به تصور و خلق هر آن چیزی که در کائنات وجود دارد، هست.

این هنرمند ادامه داد: در نگاه من ذهن ما محدود به زمان و مکان نیست اما تنها محدودیت باور ماست لذا با شکست این باور به نامحدودیت و آگاهی خواهیم رسید. در واقع این تصاویر از شکست باورها و چهارچوب‌ها به وجود آمده‌اند زیرا آن‌ها محدود به یک مفهوم مشترک نیستند و نامحدود هستند.

فقیهی درباره تعداد آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه گفت: بالغ بر 55 اثر در این نمایشگاه وجود دارد که طی 4 سال و نیم جمع‌آوری شده‌اند.

او از تأثیرگذاری مباحث هستی‌شناسی بر روند شکل‌گیری این نمایشگاه خبر داد و افزود: در طول اجرای این پروژه من درگیر کتاب‌های هستی‌شناسی و از جمله "نیروی حال" و "زندگی در لحظه" بودم که همه آثار مرا تحت تأثیر قرار داد.

نمایشگاه نامحدود محمدرضا فقیهی

این هنرمند بخش دیگری از این نمایشگاه را به تصویرسازی مفاهیم سنگین دوران کودکی مربوط دانست و اظهار کرد: در دوران کودکی همه ما جملات ثقیلی چون "زندگی دوباره" یا "بنی آدم اعضای یکدیگرند" را شنیده‌ایم که عملاً در آن زمان قابل درک نبود لذا من در این نمایشگاه سعی کردم که این مفاهیم را با استفاده از تصویرسازی قابل درک کنم.

فقیهی ادامه داد: نخستین نمایشگاه انفرادی من به دلیل عدم استقبال گالری‌داران از کارهای تصویرسازی و دیجیتال در یک فروشگاه برگزار شد که البته بازخورد بسیار خوبی را به همراه داشت.

نمایشگاه نامحدود محمدرضا فقیهی

او افزود: محدودیتی که گالری‌ها برای آثار من قائل شدند در یک فروشگاه تبدیل به یک شرایط بسیار مثبت شد تا جایی که پس از آن با گالری راه ابریشم همکاری کردم و نمایشگاه "حضور" اجرا شد.

این هنرمند بازخورد مخاطبان از نمایشگاه را قابل توجه خواند و گفت: استقبال از آثار به حدی خوب بود که از 55 اثر بیش از 35 کار به فروش رفت ضمن اینکه عموم مخاطبان از آثار انرژی مثبتی دریافت کردند و با رضایت از گالری خارج شدند.

بر اساس این گزارش نمایشگاه "حضور" تا دوشنبه 20 آذرماه در گالری راه ابریشم ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 15 تا 19 به گالری راه ابریشم واقع در خیابان لواسانی غربی (فرمانیه)، بین خیابان آبکوه‌ و ‌آقایی، پلاک 103، واحد 2 مراجعه کنند.