سرویس تجسمی هنرآنلاین، قدرت الله عاقلی، هنرمند مجسمه‌ساز و گردآورنده آثار نمایشگاه "سی مجسمه‌ساز" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه به تصویر کشیدن آثار سه نسل از دوره‌های مجسمه‌سازی و هنرمندان این عرصه در ایران است.

او ادامه داد: در این مجموعه بالغ بر 30 هنرمند با 30 اثر از دوره‌های مختلف تاریخی حضور دارند البته ملاک انتخاب این مجموعه بیش از آثار، خود هنرمندان بوده‌اند.

این هنرمند درباره ملاک قرار داده شدن هنرمندان در انتخاب آثار توضیح داد و گفت: در راستای انتخاب آثار ما سعی کردیم که خود هنرمندان را رصد کنیم به این خاطر نحوه فعالیت، دیدگاه و نوع کار هنرمندان ملاک انتخاب اثر قرار گرفت؛ زیرا سعی ما به تصویر کشیدن روند کار مجسمه‌ساز در ایران و هنرمندان این عرصه بود.

عاقلی افزود: در این نمایشگاه هم از هنرمندان پیشکسوت و هم هنرمندانی که در این عرصه سال‌ها فعال هستند و در دوران میانه این هنر به سر می‌برند، اثر وجود دارد؛ البته هنرمندان جوان نیز در بخشی از این نمایشگاه مد نظر قرار گرفته‌اند البته در مورد این گروه، انتخاب هنرمندان با قدری سخت‌گیری و گزینش انجام شد.

او تفاوت نگرش مفهومی آثار را در این نمایشگاه بدیهی خواند و بیان کرد: از آن‌جایی‌ که هدف نهایی این مجموعه به تصویر کشیدن تاریخ مجسمه سازی در سه دهه اخیر بود لذا به طور حتم آثار دارای مفاهیم فکری و نظری مختلف هستند ضمن اینکه در بخش متریال نیز ما تفاوت‌های عمده‌ای را شاهد هستیم.

نمایشگاه مجسمه‌های قدرت‌الله عاقلی در گالری ساربان

این هنرمند ادامه داد: در این نمایشگاه ما به هیچ عنوان درگیر جنس اجرای آثار نبودیم به همین خاطر در بین مجسمه‌ها، کارهای سرامیکی، سنگی، آلومینیومی و برنز نیز وجود دارد.

بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه هنرمندانی چون: فاطمه امدادیان، بهمن دادخواه، شهریار رضایی، مجتبى رمزی، مهدى شیر احمدی، محسن فولادپور، قدرت‌اله عاقلی، بهمن محصص، امیر معبد، شجاع‌الدین شهابی، بهروز حشمت، حمیدرضا فتوحی، محمدرضا خلجی، حسین شناور، حمیدرضا حکیمی، عبدالناصر گیو قصاب، رضا قره‌باغی، کیوان بیرانوند، فرزانه حسینی، مهدی سحابی، اکرم جهان‌پور، تاها بهبهانی، بهروز دارش، ازم طباطبایی، پریدخت مشکزاد، ژازه طباطبایی، بیژن نعمتی شریف، ایرج زند، اسماعیل توکلی، کامبیز صبری حضور دارند.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 21 آذرماه به جز شنبه‌ها از ساعت 12 الی 20 به گالری ایرانشهر واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی) خیابان سپند پلاک ٦٩ مراجعه کنند.