سرویس تجسمی هنرآنلاین، هادی علیجانی، هنرمند نقاش درباره برگزاری نمایشگاه "مچ پوینت" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این مجموعه 1 مجسمه و 2 چیدمان در کنار 9 تابلو نقاشی به نمایش گذاشته شده است.

او افزود: "مچ پوینت" به نوعی لحظه روی دادن شانس است. در واقع هنگامی که در بازی والیبال توپ با تور برخورد می‌کند، مچ پوینت رخ می‌دهد زیرا در آن زمان کوتاه کسی نمی‌داند چه اتفاقی رخ می‌دهد به این معنا که هر آن ممکن است توپ از تور گذر کند و یا به زمین پرتاب‌کننده بازگردد.

این هنرمند ادامه داد: لحظاتی در زندگی انسان‌ها وجود دارد که مانند برخورد توپ با تور است؛ ممکن است توپ به زمین تو بازگردد و بازنده شوی و یا به زمین حریف بلغزد و برنده شوی.

علیجانی تصریح کرد: امتیاز نهایی، در بازی‌های ورزشی بسیار مشابهِ لحظه‌های متکی به شانس در زندگی است، زیرا این لحظات هیچ‌وقت در کنترل افراد نیست. در واقع یک پیش آمد ممکن است شما را به سمت سرنوشت‌های گوناگونی سوق دهد، حال این پیش آمد می‌تواند خوب باشد یا بد.

او ایده شکل‌گیری این نمایشگاه را متأثر از فیلم "مچ پوینت" وودی آلن دانست و اظهار کرد: زمانی که این اثر را دیدم بسیار تحت تأثیر دیدگاه درون آن قرار گرفتم و کار را شروع کردم لذا سعی کردم لحظه‌های شانس را به تصویر بکشم زیرا به قول وودی آلن: "انسان‌ها  از این‌که با شرایطی مواجه شوند که شانس تأثیر زیادی در زندگی آن‌ها دارد، واهمه دارند."

این هنرمند درباره مدت زمان اجرای این مجموعه بیان کرد: بالغ بر یک سال و نیم اتمام این مجموعه به طول انجامید.

نمایشگاه مچ پوینت

علیجانی درباره سبک اجرایی نمایشگاه "مچ پوینت" گفت: این مجموعه با سبک پست مدرن اجرا شده است زیرا سعی کرده‌ام که در آن زندگی روزمره را تعریف کنم به همین خاطر می‌توان گفت که آثار این نمایشگاه قدری خاصیت روایت و داستان‌گویی زندگی روزمره را دارند.

او افزود: اکریلیک و رنگ روغن متریال‌هایی هستند که با آن‌ها کارکرده‌ام البته در بخشی از نمایشگاه نیز چیدمان‌ها به شکل سه‌بعدی اجرا شده‌اند زیرا مدت‌ها بود که دوست داشتم این طرح را اجرا کنم.

این هنرمند بازخورد نمایشگاه را مثبت خواند و بیان کرد: بازخورد آثار در بین مخاطبان بسیار خوب بود به خصوص چیدمان‌ها با استقبال بسیار خوبی به لحاظ سه‌بعدی بودن دریافت کردند که باعث انرژی گرفتن من شد.

علیجانی ادامه داد: در این نمایشگاه من کتابچه‌ای از سه نمایشگاه گذشته‌ام منتشر کردم که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد.

علاقمندان می‌توانند تا پایان آذرماه از ساعت 13 تا 19 به گالری پروژه‌های آران واقع در خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5، مراجعه کنند.