به گزارش هنرآنلاین، مراسم افتتاح تالار دائمی استاد علی اسفرجانی به همراه نمایشگاه آثار مینیاتور و معرق چرم این هنرمند با حضور دکتر مجید سرسنگی، دکتر اکبر عالمی و شهرزاد اسفرجانی و جمعی از هنرمندان و مسئولان، شنبه 9 آذر 1396 ساعت 14در باغ موزه نگارستان برگزار می شود.

هم زمان با افتتاح این تالار و نمایشگاه، مراسمی در تالار روح‌الامینی باغ موزه نگارستان نیز اجرا خواهد شد.

در افتتاحیه این تالار و در یادبود و تجلیل از استاد علی اسفرجانی، دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، دکتر اکبر عالمی مدرس دانشگاه، کارگردان و عضو فرهنگستان هنر و فرهنگستان زبان و ادب فارسی و شهرزاد اسفرجانی هنرمند و دختر مرحوم استاد علی اسفرجانی به سخنرانی خواهند پرداخت.

گفتنی است، تالار زنده یاد استاد علی اسفرجانی در یکی از تالار‌های عمارت مرکزی باغ نگارستان قرار دارد و با نمایش 15 اثر از آثار مینیاتور و معرق سوخت چرم این هنرمند افتتاح می شود و به صورت دائم در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این تابلو ها بیشتر با الهام از مضامین شاهنامه، بازسازی طرح های صفوی و زندگی برخی انبیا به تصویر کشیده شده اند و در تمامی آنها از تکنیک معرق سوخت استفاده شده است.

مجموعه آثار مینیاتور و معرق چرم استاد علی اسفرجانی گنجینه‌ای نفیس است که به وصیت وی، ۱۸ تابلو مینیاتور، سوخت معرق از این هنرمند به دانشگاه تهران هدیه شده است. شایان ذکر است نخستین نمایشگاه این آثار بعد از فوت ایشان در موزه مقدم دانشگاه تهران در معرض دید عموم قرار گرفت و بعد به باغ نگارستان دانشگاه تهران اهدا شد تا ضمن صیانت و حفاظت برای عموم مردم قابل استفاده باشد.

لازم به ذکر است، شرکت در مراسم افتتاح تالار استاد علی اسفرجانی برای عموم آزاد است.