سرویس تجسمی هنرآنلاین: موزه آلبرتینای وین آثار از رافائل به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه از 29 سپتامبر سال جاری برگزار می‌شود و تا هفتم ژانویه سال 2018 برپا خواهد بود.

رافائل با نام اصلی رافائل سانتسیو در سال 1438 به دنیا آمد و 37 سال بیشتر عمر نکرد. این نقاش و معمار ایتالیایی از مهمترین هنرمندان دوران اوج رنسانس می‌دانند. او با آنکه شدیدا تحت تاثیر لئوناردو داوینچی و میکلانژ بود، سبک خاصی پدید آورد که آرمان‌های هنر رنسانس پیشرفته را به روشنی بیان می‌کند

گوته، شاعر و منتقد آلمانی، درباره رافائل گفته است که او مجبور به تقلید از یونانیان نبود زیرا خودش همچون یونانیان می‌اندیشید و احساس می‌کرد.

عمده آثاری را که او در بین سال‌های ۱۵۰۷ -۱۵۰۵ به‌وجود آورد به طور قابل ملاحظه‌ای از سوی آثار مردم مقدس بودند . جورجیو واساری نقاش و تاریخ‌نگار ایتالیایی، دوران هنری رافائل را به سه بخش و سه سبک مجزا طبقه‌بندی کرده‌است: سال‌های ابتدایی زندگی در آمبریا، سپس بازه زمانی چهار ساله (از ۱۵۰۴ تا ۱۵۰۸ میلادی) مربوط به جذب سنت‌های هنری فلورانس و در نهایت، دوازده سال پایانی عمر در رم که سال‌هایی بسیار پرکار و همراه با موفقیت برای رافائل بود زمانی که او برای دو پاپ و وابستگان نزدیکش کار کرد.

تصاویری از آثار رافائل می‌بینید:

1

2

3

4

5

6

7

8