سرویس تجسمی هنرآنلاین، مهرنوش ساوری، هنرمند نقاش درباره برگزاری نمایشگاه "مواجهه" در گالری تم به خبرنگار هنرآنلاین گفت: جمع‌آوری آثار این نمایشگاه براساس نزدیکی نوع نگرش هنرمندان به مقوله  نقاشی است.

او افزود: علت انتخاب  این هنرمندان، نزدیکی دیدگاه‌های ما در برخورد با یک موضوع مشترک بود لذا از بدو امر بر مبنای نوع نگاه و پرداخت‌های هنری تصمیم به گردآوری این هنرمندان گرفتم.

این هنرمند درباره دلیل انتخاب عنوان "مواجهه" درباره این نمایشگاه گفت: روشن است که مواجهه هر فردی در برخورد با پدیده‌ها و ابعاد مختلف زندگی متفاوت است به این معنا که واکنش‌های افراد در برخورد با اجتماع یا هر شرایطی متفاوت از دیگری است لذا ما سعی کردیم که مواجهه را به معنای برخورد با شرایط مختلف زندگی از دیدگاه‌های مختلف به تصویر بکشیم.

ساوری درباره تفاوت تکنیک اجرایی آثار این 4 هنرمند، اظهار کرد: اگر چه نگاه هر 4 نفر ما به مساله مواجهه مد نظر قرار داشت اما هر کدام از ما به نحوی این برخورد را تصویر کردیم. به عنوان مثال در کارهای خانم گیلدا هاشم‌زاده اغلب آدم‌ها در مواجهه با یکدیگر له می‌شوند اما در کارهای آقای رادف این مساله به درگیری در ریشه‌ها منجر می‌شود.

او ادامه داد: فضایی که علیرضا رادف تصویر می‌کند مربوط به دوران پیش از تولد و در فضایی کاملاً ناشناخته است اما این نگاه در کارهای خانم غلامی به سطوحی پهن‌تر از کار سایرین تبدیل شده است.

این هنرمند درباره آثار خود بیان کرد: من سعی کردم که در آثارم فیگور را با ریشه‌ها گره بزنم به همین خاطر می‌توان گفت که مساله مواجهه از فیلترهای مختلفی در این نمایشگاه ترسیم شده است.

ساوری در خصوص سبک اجرایی آثار اظهار کرد: سبک اجرایی هرکدام از ما در این مجموعه متفاوت بوده البته می‌توان گفت که اکثر ما اکسپرسیو کارکرده‌ایم اما نمی‌توانم بگویم که آثار خالی از سبک امپرسیونیسم و رئال است.

او تکنیک آثار به نمایش گذاشته شده را نیز دارای تفاوت خواند و گفت:  تعداد هر اثر از هر هنرمند در این مجموعه مساوی نیست بلکه با توجه به نزدیکی نگاه در یک موضوع انتخاب شده‌اند. به همین خاطر 3 اثر از آرزو غلامی با اکرلیک روی بوم در اندازه‌های 160 در 120 و دو اثر 120 در 140 در این نمایشگاه حضور دارد.

این هنرمند تصریح کرد: گلیدا هاشم‌زاده نیز با 5 اثر در تکنیک میکس مدیا و اندازه‌های 50 در 35 و 70 در 50 در این نمایشگاه گروهی حضور دارد.

ساوری ادامه داد: علیرضا رادف با نمایش 7 اثر رنگ روغن روی چوب با اندازه‌های 30 در 30 در این نمایشگاه حاضر است. من نیز شخصاً با 10 اثر که عموماً با تکنیک اکرلیک روی بوم و مداد روی کاغذ و میکس مدیا روی مقوا با اندازه‌های کاملاً متفاوت از 20 در 30 تا 80 در 60 در این مجموعه حاضر هستم.

او روند منسجم آثار را نقطه قوت این نمایشگاه خواند و گفت: اغلب مخاطبان نسبت به انسجام معنایی آثار واکنش خوبی نشان دادند. به همین خاطر امیدوارم در کارهای بعدی نیز باز هم چنین اقدامی را انجام دهم زیرا معتقدم که بررسی یک موضوع توسط چند دیدگاه بسیار مؤثر و موفقیت‌آمیز است.

این نمایشگاه تا تاریخ نهم آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان جهت بازدید از آثار می‌توانند به گالری تم واقع در کریم‌خان، نجات الهی شمالی ، کوچه زبرجد، پلاک 10 مراجعه نمایند.