به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاهی از آثار نقاشی و مجسمه مهدی ملک‌ایزدی و سولماز رسولی جمعه 3 آذر 1396 در گالری بنفشه برپا شده است.

ملک ایزدی در این مجموعه پرتره‌هایی بیان‌گرا را به نمایش مى‌گذارد. پرتره‌های او بخشی از ویژگی‌‌های زیبایی‌شناسانه‌شان را در سادگی نقاشی‌ها باز می‌یابند. نگاه‌ ساختاری‌ او به شکل‌ و‌ جنبه‌های شخصیتی سوژه‌ها که گاهی‌ در تضاد با یکدیگر قرار می‌گیرند در مجموع‌ می‌توانند یک‌ رویکرد زیبایی‌شناسانه‌ را ارائه‌ بدهند. چهره‌ها گویی بخشی از یک فرایند ذهنی و نتیجه تعامل بین هنرمند و سوژه‌ها است.در حالی که به مثابه منابعی برای معنا هم قلمداد می‌شوند، و از مجموعه ویژگی‌های درونی تشکیل شده‌اند که بینندگان از قرار معلوم به آن واکنش نشان خواهند داد. اینجا است که انگاره‌های او به سوی ارائه الگوهایی پیش می‌رود که دائماً خود را تصحیح و ارتقا می‌بخشد و در عین حال قدرت بیشتری کسب می‌کند.

سولماز رسولی هم در این مجموعه آثاری را با حکاکی روی سیمان به نمایش گذاشته است. در این آثار سعی شده با نگاهی مینیمالیستی مفهوم رهایی و اسارت نشان داده شود. المان اصلی این مجموعه پرنده به عنوان نماد آزادی و رهایی است. علاوه بر این او از عناصر آشنایی چون قفس و سیم خاردار برای انتقال مفهوم مورد نظر خود استفاده می‌کند اما همین عناصر در آثار او و گویی در جریان یک استحالۀ درونی گاه نقشی متفاوت از آنچه انتظارش را داریم بازی می‌کنند. رسولی در این آثار علاوه بر آنکه دو مضمون متضاد در کنار یکدیگر را به میان می‌کشد، در پرداخت مجسمه‌هایش نیز نرمی و سختی را کنار هم نشانده است.

این نمایشگاه تا 8 آذر ماه در گالری بنفشه به نشانی خیابان شهید اندرزگو، چهارراه قیطریه، خیابان سلیمانی غربی، پلاک 90، طبقه چهارم، واحد 8 ادامه خواهد داشت.