به گزارش هنرآنلاین، آثار به نمایش درآمده در "جعبه تاریک" حاصل تلاش دو ساله هنرمند است که ایده اولیه آن از صحنه‌ها و تصویرهای تئاتر الهام گرفته شده است. در این نمایشگاه ۲۵ اثر و با تکنیک رنگ‌روغن روی بوم به نمایش درخواهد آمد.

نجمه کزازی درباره "جعبه تاریک" می‌گوید:"این مجموعه، که ایده اولیه آن از دیدن و‌ پیگیری عکس‌های تئاتر و صحنه‌های نمایشی به ذهن من خطور کرد،  جست‌وجویی است در آن‌سوی لایه مبهم و مرموز زندگی انسانی ما. ابهام همان حسی است که به طور مدام در کل زندگی ما جریان دارد. گویی که ما را در جعبه‌ای تاریک گذاشته‌اند و ما نمی‌دانیم که بیرون جعبه چه خبر است و به واسطه همین ندانستن حتا آن‌ هنگام که در نور قدم می‌زنیم، تاریکی مسیر پیش‌رو ما را می‌ترساند. به حقیقت تفاوت ما، به عنوان بازیگران یک روایت از هزار روایت زندگی با یک بازیگر تئاتر چیست؟ او تنها حرف‌ها را از پیش تمرین کرده است. برای او هم معلوم نیست که در تاریکی‌ها چه کسی به او چشم دوخته است یا در نهایت چه روی خواهد داد"

کزازی درباره آثار به نمایش درآمده در "جعبه تاریک" چنین می‌افزاید: "هر لایه‌ای که روی بوم گذاشته می‌شود، از دید من حیات دارد. حتی اگر در مرحله‌ای دیگر پوشانده شود. این لایه‌های کمابیش پیدا و پنهان در هر اثر، در ایجاد فضاسازی و افزودن روایتگری به تصویر تأثیر بسیار دارند. پس و پیش لحظه ثبت شده در تابلو هزاران داستان می‌تواند داشته باشد... من می‌خواهم چندین داستان را از طریق یک تابلو به بیننده انتقال دهم. توقف و فکر کردن بیننده به چندین داستان که همه آن‌ها در عین حال می‌توانند منطقی یا غیرمنطقی باشند، هدف من بوده است".

در استیتمنت این نمایشگاه چنین آمده است: "جعبه تاریک روایت بودن بین گذشته‌ای معدوم و آینده‌ای مبهم است. اینکه هستیم و در عین حال در ابهامی زندگی می‌کنیم که بی‌خبری از رویدادهای آینده برای ما رقم زده است. این ابهام پیوسته در کل زندگی‌مان جریان دارد. برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم ولی در عین حال همه چیز برای‌مان مبهم است. پس به ناچار روایت‌های مختلفی را برای زندگی‌ برساخته‌ایم؛ داستان‌هایی خاکستری که نه به تمامی روشن است و نه به تمامی تاریک؛ روایت‌هایی که ما بازیگران آنیم؛ بودن به مثابه زندگی در صحنه‌ای از تئاتر ، در عین حال که نوری اکنون را روشن می‌دارد، اطراف صحنه در تاریکی مطلق فرو رفته است."

"جعبه تاریک" از سوم آذر تا پانزده آذر به مدت دوهفته در گالری هپتا به نمایش درمی‌آید. هپتا در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، روبه‌روی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره‌ سه واقع شده است.